Van rcd310 naar RNS510

Ik heb wat gezocht en gezocht, maar voor mij nog niet helemaal duidelijk.
Misschien dat jullie kunnen helpen.

Ik krijg morgen mijn VW polo BM uit 2010, met een rcd310 radio/cd.
Nu ben ik aan het kijken of ik over wil gaan naar de rns 510.
Dit moet volgens mij mogelijk zijn, maar als ik via de VW site kijk is dit niet te krijgen op een nieuwe polo 1.2 TDI Trendline.
Maar daar staat ook dat de rcd310 niet op de trendline is te krijgen, terwijl hij wel op de mijne zit.
Ik snap dit niet helemaal.

Wat moet ik doen om de rcd310 te vervangen voor de rns510?
Nieuwe kabels trekken? een GPS antenne plaatsen?
 
Je hoeft geen nieuwe kabels te trekken, de stekker van RNS510 gaat direct op de ISO stekker van je Bluemo. Echter zul je wel een stekker moeten trekken voor de GPS ontvanger, dit is een klein blokje wat bij voorkeur zo ver mogelijk naar voren wordt geplaatst voor een betere ontvangst. Bij mij is het dashboard kastje verwijderd en de GPS ontvanger onder het dashboard bevestigd.
 
En dat is dan alles?

Bedankt voor de reactie, als dat alles is, dan ga ik zeker overwegen over te stappen naar de rns 510!

Dus mocht er iemand trek hebben in een rcd310, dan hoor ik dat wel!
 
ik zag gisteren een Golf TSI met een RNS Navi Lock Big Grin ik had het nog nooit gezien...en dacht verrek daar zit zo'n lock op dus ff gespiekt in de wagen ;)

Volgens mij kan je je dealer benaderen om deze erin te bouwen als je de buurt niet vertrouwd...elke keer als ik in een vage buurt parkeer op straat dan hou ik ook mijn hart vast of mijn RNS310 niet eruit word gejat...voor de RNS510 is het eigenlijk een must vind ik, want deze zijn heel erg in de smaak bij de dieven.
Inbouwkosten incl btw = 199 euro dacht ik...beter 200 euro uitgeven dan raampje ingetikt en verzekeringsrommel werk...
 
Ik heb gehoord dat die look-a-likes niet al te best zijn.
Maar dat is van horen zeggen, heb er geen ervaring over gelezen.

Ik persoonlijk vindt die niet zo heel mooi, mijn voorkeur gaat uit naar een RNS310 of 510.

Ik zie dat jij een 310 hebt, heeft die ook van die rijbaanhulp?
 
nee de 310 heeft geen inparkeer rijbaan hulp
dat heeft alleen de 510 mits je een achteruitrij camera installed hebt Stick Out Tongue
of bedoelde je Parc Distance Control? dat hebben beide RNS :)
die chinese versies bedoel je waarschijnlijk (zijn van die Knockoffs) die doen precies hetzelfde ze zijn niet minder dan de echte RNS versies maar goed het is niet original stuff...het is maar waar je om geeft...het zal vast iets minder lekker werken dan het origineel.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!