update audio VW Polo GTI 2012

Hallo allemaal, na al vanaf 2000 2 polo GTI's gehad te hebben, eindelijk dit forum ontdekt. Sta op het punt mijn huidige GTI van 2006 in te ruilen voor een Polo GTI 2012 en ben me een beetje aan het orienteren inzake de audio die ik er in wil.
In mijn huidige Polo (3drs) heb ik nog een Pioneer 4x45 MOSFET met DSP, auto EQ en ingebouwde Minidisc speler. Voor in de raamstijlen en voorportieren zitten nog de originele VW speakers. Daarnaast heb ik een mdf hoedenplank laten maken met daarin 2 Pioneer 200W 3weg coaxial speakers die aangestuurd worden door een klein Pioneer versterkertje van 70+70W ( bridge geval of zo)

Daar ik toch wil overstappen naar afspelen van mp3, geen behoefte heb aan navigatie in de auto (die keren dat ik het nodig had, bood mijn Tomtom uitkomst) en toch wel een beetje kwaliteit wil wat ik nu heb, wil ik in ieder geval geen VW radio erin hebben maar kies ik voor een model van Pioneer die in ieder geval 4x50 Mosfet heeft en voldoende instelmogelijkheden.

Maar ik zou graag advies willen hebben van jullie inzake de speakers. Ik probeer een oplossing te vinden waarbij ik geen hoedenplank meer hoef te maken voor de speakers.
Ten eerste: is het handig om af fabriek 6 speakers voorbereiding te kiezen? en kan ik de radio (die er standaard erbij zit) achterwege laten of loop ik dan eventuele bedrading mis die ik voor mijn eigen radio nodig heb?
Daarnaast wil ik de kofferruimte ongemoeid laten, heb de ruimte vaak nodig voor vervoer van spullen.

Momenteel voldoet in mijn huidge polo de originele voorspeakers voldoende, daar de fader meer op achteren gericht staat. in hoeverre is het vervangen van de originele speakers nodig en wat kunnen de 2 speakers achter in de zijpanelen me bieden?

Even veel vragen, hopelijk kunnen jullie er wat mee.

Alvast bedankt voor het lezen,

Ronald
 
Ronald,

Even een opsomming je gaat een polo gti 2012 bestellen en je wilt weten hoe en wat te doen met de audio.

Maat van me heeft ook 6 speakers erin laten zetten af fabriek, daarbij heeft hij een sony radio mex-bt4000u gemonteerd.
Volgens hem heb je gewoon de kabel nodig van je nieuwe radio en even goed kijken naar dat aansluitschema.
en natuurlijk het belangrijkste het klinkt wel aardig, als je het beter zou willen zou je zelf andere speakers erin moeten zetten.

Hoop je hiermee iets verder te hebben geholpen.

Gr. RJ
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Ten eerste: is het handig om af fabriek 6 speakers voorbereiding te kiezen? en kan ik de radio (die er standaard erbij zit) achterwege laten of loop ik dan eventuele bedrading mis die ik voor mijn eigen radio nodig heb?
Daarnaast wil ik de kofferruimte ongemoeid laten, heb de ruimte vaak nodig voor vervoer van spullen.
Zonder de 6 speakers moet je inderdaad zelf de draden naar achteren trekken.
 
wat ik her en der wel eens lees is dat de 2 speakers achter in de zijpanelen niet veel toegevoegde waarde hebben, vandaar mijn vraag of ik moet kiezen voor 4 of 6 speakers voorbereiding. heeft er iemand een configuratie waarbij alleen speakers voorin gemonteerd zijn (evt de fabrieksspeakers vervangen door iets anders met evt een versterker erbij) in combinatie met bv een subwoofer onder de voorstoel?
 
Ik heb zelf 6 speakers en als ik de fader op de voorspeakers zet is dat zeker minder qua geluid.
Onder de voorstoel?? heb je een 3 deurs dan zitten daar volgens mij toch bakken voor rotzooi in te gooien ;) en volgens mij word je er nie vrolijk van als je dat zou doen.
Zou ik eerder de speakers vervangen voor een goeie set.

Verder denk ik als je echt iets wil doen met een versterker dat je kofferbak de beste plaats is om dit te voorzien.
Versterker tegen je stoel of in de dubbele bodem en een set speakers in je hoedenplank.

Heb btw bij me vorige polo9n3 de speakers gemonteerd in de achterdeuren, daarvoor nieuwe speakerkabels gelegd vanaf de radio zo gedaan... uurtje werk
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
bedankt voor alle reacties. wist niet dat de accu achterin zit bij een GTI, goeie tip dus.
@Bas: zit inderdaad te overwegen een goede composet voorin te monteren (iemand tips qua merk/type). Is het dan ook handig om hierop een versterker te plaatsen?
Voor wat betreft de subwoofer: waar kan ik die kwijt als ik niet in de kofferruimte een kist of zo wil? Kan ik nog iets met de 2 speakers in de achterzijpanelen (3 deurs auto), door die te vervangen door betere?

Ronald
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!