Uitschakelbare passagiersairbag retrofit.

Beste,

Afgelopen weekend ben ik erachter gekomen dat het best handig kan zijn om mijn 11 maanden oude dochter op de passagierszetel te plaatsen. Echter dit kan i.v.m. de veiligheidregels niet. (Ik heb niet de mogelijkheid om de passagiers airbag uit te schakelen).

Omdat het dus in sommige gevallen best handig is (denk aan volledige laadruimte) wil ik deze optie achteraf plaatsen.

1. Wie kan eventueel voor mij uitzoeken welke onderdelen nodig zijn,
2. Wat de kosten zijn,
3. en of dit uitvoerbaar is?

Om te beginnen denk ik dat er een kabelset nodig is onderdeelnr onbekend?

Een aanduiding in de knoppenbalk onderdeelnr 6R0919234.

Een schakelaar in het dashboard kastje onderdeelnr 1K0919237C, wellicht dat er meer nodig is?

Waarschijnlijk is het ook nodig om de BCM te herprogrameren.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is bijna niet te doen helaas! Bij mijn auto is het geprobeerd maar dit geeft een foutmelding.
Na veel uitzoeken en rondbellen zijn we erachter gekomen dat dit komt door de programmering van de airbag module.
Deze kan enkel in de fabriek eenmalig geprogrammeerd worden, dus ookal zet je via vcds alle juiste vinkjes aan, dan nog hou je de melding en is niet te garanderen dat de rest van je airbags werkt. Enige oplossing zou dus een nieuw regelapparaat zijn maar dat is enorm duur.
 
Hmm oke, tegenvaller.

Ik ben de tweede eigenaar v/d auto en heb er nooit op gelet of deze optie erop zat.
Had hiervoor een bmw uit 2001, de airbag hiervan schakelde zichzelf uit aan de hand van het gewicht op de stoel.

De airbag kan wel in zn geheel uitgeschakeld worden, maar dit wil ik niet. Hij zit er uiteraard levens te redden.

Ik neem zelf nog contact op met Lucas van Vagtechniek.

Bedankt!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!