Uitlijnen na verlaging bij dealer ja/nee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hierbij een vraag of het slim is het uitlijnen van een verlaagde 6r van nog geen jaar oud bij de dealer uit te lijnen.

Krijg je geen klachten van de dealer of opmerkingen?

De vraag is afkomstig van een a.s nieuwe lid.

gr,

Enzo
 
Uitlijnen kun je liever niet laten doen bij Kamsteeg want dan staat je stuur schreef op je Polo en trekt ie ontzettend naar 1 kant.....

Bandimex in Rotterdam doet het voor 25% van de dealer prijs en nog een klap beter, rijden met handjes los is nu mogelijk met mijn Polo...zo strak!

Na het verlagen een zou ik er een week of twee mee rijden (uitzakken/zetten) en daarna opnieuw uitlijnen.
 
2 weken vind ik persoonlijk wel een lange tijd hoor...Ik zou daar zeker niet voor gaan...de stand van je wielen is al meteen veranderd door de verlaging, ik zou daar cker geen 2 weken mee doorrijden. Maar goed...das mijn persoonlijke mening.
 
@polotje & predev: hoeveel denken jullie dat de wielstand afwijkt dan? je moet het wel erg gek maken als binnen 2 weken je banden al helemaal scheef gesleten zijn!

en een wiellager stuk rijden door een verkeerde wielstand? tuurlijk wordt je belasting wel iets anders, maar ook in dit geval moet je dan wel extreem verkeerde uitlijning hebben wil dat in 2 weken gebeuren hoor..

veren positioneren kan overigens niet, je verandert de stand van je veerpoot, en deze hoord zeker niet waterpas te staan!!

Ik zie ook mensen die met wiel-spacers (dus verkeerde ET-waarde) rijden, die lagers slijten harder (wat nog lang aan kan) dan 2 weken met een 'verkeerde uitlijning' rijden

Oh en denk ook nog eens aan de mensen met airride dan, hoe zit dat dan??
 
@ Johan Ok ok, maar ligt het er ook niet aan hoeveel km's je rijdt in die 2 weken, ik vermoed toch van wel? Ik bedoel of je nu ongeveer 800 km hebt gereden of net 50km in die 2 weken..

Dan ben ik maar een miep wat dat aangaat, maar elke wagen van mij die verlaagd werd is meteen dezelfde dag nog uitgelijnd.

Wel leuke discussie btw... Big Grin
 
Johan zei:
@polotje & predev: hoeveel denken jullie dat de wielstand afwijkt dan? je moet het wel erg gek maken als binnen 2 weken je banden al helemaal scheef gesleten zijn!

en een wiellager stuk rijden door een verkeerde wielstand? tuurlijk wordt je belasting wel iets anders, maar ook in dit geval moet je dan wel extreem verkeerde uitlijning hebben wil dat in 2 weken gebeuren hoor..

veren positioneren kan overigens niet, je verandert de stand van je veerpoot, en deze hoord zeker niet waterpas te staan!!

Ik zie ook mensen die met wiel-spacers (dus verkeerde ET-waarde) rijden, die lagers slijten harder (wat nog lang aan kan) dan 2 weken met een 'verkeerde uitlijning' rijden

Oh en denk ook nog eens aan de mensen met airride dan, hoe zit dat dan??

Zucht :

Johan zei:
nee gewoon eerst 2 weken rijden zonder uitlijnen voor het uitzakken, dan pas uitlijnen (2x is onzin!!)

als je dat gaat doen (zonder uitlijning rijden dus), en je veren zijn niet fatsoenlijk gepositioneerd (waterpas) en bij waterpas bedoel ik bij het plaatsen van de veren zet je deze best waterpas. rij je je lagers naar de botten vriend.
En je hebt een immens slijtage aan je banden (als je je wagen niet uitlijnt en je hebt een zachte band, dan zijn je banden zelfs op 2 weken al goed afgesleten afhankelijk van je aantal km's)

en de mensen met Airride, die laten hun wagen uitlijnen op rijhoogte, dus als ze een bepaalde hoogte rijden laten ze die ook uitlijnen op die hoogte zodat slijtage veel minder is.


Nog wat, als je verlagingsveren eronder plaatst, zet je deze best wel eerst waterpas, anders rij je je lagers naar de botten dus als deze te fel afwijken. (voor het uitlijnen dus, nadat je je veren geplaatst hebt) Tuurlijk is bij een uitlijning niet alles waterpas.

Ik zeg dit want niet iedereen gaat direct zijn wagen uitlijnen bij het plaatsen van andere poten maar rijden eerst een paar km voor ze gaan uitlijnen.


en de nick was PRIdEVisions..
 
Sinds mijn schroefset er onder zit is die van mij nog niet uitgelijnd :roll:

Maar stuur staat recht, niks hobbelt, trekt of wat dan ook. Met de rolmaat ff gemeten en het ding staat fijn recht. ;)
 
PRIdEVisions, de topicstarter rijdt geen duizend kilometer in 2 weken tijd, gezien zijn situatie kan hij met een gerust hart 2 weken rond hobbelen zonder dat hij z'n banden verkloot!

en het verhaal over wiellagers, ik heb echt nog NIEMAND gezien die een kapot wiellager heeft gehad door een verkeerde uitlijning! Hier kunnen we lang of kort over discuseren, maar ik heb genoeg auto's in mn handen gehad in de werkplaats sinds 2005! ook auto's die WEL scheef afgesleten banden hebben, maar wiellagers zijn altijd goed!

Auto's met een verkeerde et-waarde hebben wel veel meer wiellagerslijtage, maar dat is logisch omdat het lager niet meer in het hart van de velg ligt! dit punt verander je niet met uitlijnen!
 
Jongens Jongens Jongens, er wordt altijd aangegeven Ontopic te blijven! NU was er alleen de vraag JA of NEE.... Ik heb mn antwoord gekregen.. Die jongen is blij a.s. zaterdag gaat ie uitlijnen... Advies is zelfs vanuit het bedrijf gekomen een week rond te rijden is het een 100 km p/d is voldoende om een week na verlagen uit te lijnen.

Hier mag van mij een slotje op voordat er onnodige discussies beginnen en mensen straks a/s zondag niet willen komen, omdat ieder zn eigen mening heeft :)

Ciao ppl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!