Uitlaatklep Polo AW 1.5

Dus toch niet in de sportstand zoals je eerder postte?
Ik heb sterk het vermoeden dat de motor de tegendruk nodig heeft.
Zal dus tijdens het rijden pas geopend worden als de omstandigheden goed zijn.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
Dus toch niet in de sportstand zoals je eerder postte?
Ik heb sterk het vermoeden dat de motor de tegendruk nodig heeft.
Zal dus tijdens het rijden pas geopend worden als de omstandigheden goed zijn.
Dat was mijn vermoeden inderdaad! Ik moest vorige week naar de dealer vanwege de koelvloeistof die snel opging. Daarbij ben ik in S aan komen rijden, daarna is de auto op de brug gezet waarbij de motor uit stond. Toen stond te klep open. Als ik nu kijk is de klep dicht (motor uit).

Zojuist nog even verder lopen zoeken, en het antwoord zelf al gevonden! De klep gaat open zodra je gas geeft (waarschijnlijk boven een x aantal toeren). Daarna viel ‘t me op dat de klep weer open gaat bij het uitzetten van de motor.. ik had er een video van gemaakt maar die kan ik hier niet uploaden?
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
Video word meestal op YouTube ge-upload.
en dan hier gelinkt.

Had de dealer geen antwoord op de vraag?
Die zou dat toch moeten weten eigenlijk.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!