Uitlaatje polo 6n1 1,3 adx

Heeey allemaal.

Ik zit er aan te denken om toch het uitlaatsysteem aan te pakken van de polo .

En dan praat ik niet over enkel een remus sjonnie pijp er onder hangen .

Ik heb met deze motoren weinig ervaring qua klank , resoneren en flow.
Maar dit is wel degelijk van invloed op het te trekken plan.

Group a vind ik wel geil maar ik hou niet zo van de crossmotor achtige blikpingel die daar in zit . Dat hoort bij een 2takt .

Ik heb ooit zelf een stalen group A samengesteld op een mk 2 gti 8v bj 87 .
(Een echte met k/jetronnic en dus luchtweger)
Simons stalen spaghetti, pijp ipv vlamdover , pijp ipv voordemper en tot slot een originele gti 16v eindpot .

Dit gaf een geluid waar ik enkel bij de gedachte nog kippevel van krijg .

Mooie donkere roffel bij stationair.
Mooie bruine klank bij rijden tot 2500tpm , daarna was t alsof er een oude e30 m3 gekruist met een impreza wakker werd , heerlijke hese huil met elke slag van de luchtweger duidelijk in de ondertoon .

Felle klappen bij schakelen en remmen op de motor , maarja dit is dan ook een spinnekopmotor die op t randje is afgesteld .

Maargoed genoeg sentiment .

De polo wil ik ook zoiets , dus zowieso een stalen spaghetti. En kat delete.

Maar zit er genoeg flow vanuit de kleine 1,3 in de buizen om niet te resoneren en t geluid en druk goed naar buiten te brengen .

Want dan weet ik pas welke eindpot ik wil /kan nemen .
Opties zijn tdi eindpot met gepolijste pijpjes .
S rohr in staal .
Of toch lekker oldskool dubbel schrag rohr alla jaren 90 gti
Dus wie heeft dit ooit al eens geprobeerd

Hellup !!
 
Volkswagen  Polo 6n1  1,3 ADX 
Ik heb op m’n golfje 1 waar ik een 1.3 gt motortje uit een polo in heb gehad en een 1.4aex een groep n gehad met spaghetti uitlaatspruitstuk en enkel achter demper. Dat kon eigenlijk wel prima qua geluid bij constanten snelheid etc. Bij gas geven maakt het wel lekker kabaal. Maar niet genoeg om boven de 4 carburateurs uit te komen die de er op zaten
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!