uitlaatgas waarschuwing

Hai,

Ik heb op mijn dashboard een symbooltje branden "uitlaatgas waarschuwing" wat betekent dit? En ik kreeg onderweg naar huis een lichtseintje van een andere bestuurder dat er stof uit mijn uitlaat hing.
Zou het iets te maken kunnen hebben met de katalysator of de roetfilter?

Mvg,

Devon
 
Volkswagen  polo 6n2  1.4 
het lijkt erop dat de demper kapot is..... een nieuwe demper heb je al vanaf 40 euro... ff een krik en gereedschap lenen bij de buren en je bent met een uur klaar.....

het probleem in dit geval is dat je eigenlijk de foutmeldingen moet laten uitlezen en resetten je zult hoe dan ook naar de garage moeten
 
Volkswagen  Polo  1.3 
Ik heb de bedrijf gebeld waar ik de auto heb gekocht. Die gaan hem morgen uitlezen. De demper is dus geheel zelfstandig te vervangen? Heb je daar nog speciale gereedschap voor nodig of red je dat wel met wat handgereedschap zoals moersleutels en dergelijk?
 
Volkswagen  polo 6n2  1.4 
Ik heb de bedrijf gebeld waar ik de auto heb gekocht. Die gaan hem morgen uitlezen. De demper is dus geheel zelfstandig te vervangen? Heb je daar nog speciale gereedschap voor nodig of red je dat wel met wat handgereedschap zoals moersleutels en dergelijk?
Auto rijden kost geld.
Beter nu maken en niet kijken op een euro.
Straks kost t nog meer.
Geen geld? Leen bij iemand.
Zo een auto rijdende houden.
Optie... openbaar vervoer
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
ik maakte de verwarring tussen roetfilter en demper.

Dit ook omdat er verwezen werd naar lappen stof uit de uitlaat over het algemeen bevatten dempers geen stof maar soort van geluidskamers.
roetfilter heeft wel stof maar die over het algemeen dieper in het systeem en dat die lappen stof die afstand dan hebben weten te overbruggen is knap.

een katalysator heeft geen stof maar is voorzien van een speciale coating legering met platina enzo (duur grei) waarmee de lucht gezuiverd word.

of iemand heeft je uitlaat volgepropt met een stuk stof waardoor je sensoren zijn gaan tweaken of je hebt daadwerkelijk een probleem met het roetfilter
 
Volkswagen  Polo  1.3 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!