Turbo probleempje met 1.4TDI (motorcode BAY)

Zoals in mijn polotopic al te lezen is zit ik met wat troubles met de turbo(druk). Vermogensdipjes en dus afgelopen weekend noodloop. Nu heb ik alles bekeken en zie ik maar 1 ding wat mogelijk de oorzaak kan zijn: de turbo-klep (In meeste TDI's word deze N75 genoemd). Polo 9N blokjes hebben echter geen losse turbo klep maar een kastje met alle turbo-gerelateerde kleppen erin. Heb preventief de LMM vervangen maar dit heeft om een of andere reden alleen een iets lager brandstofverbruik ten gevolge gehad.

Nu vraag ik mij af: Kan iemand hier met een polo TDI even een foto nemen van het kastje onder de motorkap boven het rechtervoorwiel?

Bij mij ziet deze er dus zo uit:
DSCF0003_smallJPG-1.jpg


Is deze bij jullie ook zo smerig/vettig? Lijkt erop alsof daar iets niet in orde is...

En weet iemand een onderdeelnummer danwel de correcte handelsbenaming voor dit kastje zodat ik een eventuele vervanger kan zoeken?
 
Kenteken is 51-LG-GR ;) Dit ding is bij mij het enige wat vettig en olie-achtig is ;) vandaar dat ik vermoed dat daar een klep niet helemaal lekker meer is of dat daar lekkage zit in de leidingen.

De rest onder de motorkap is hooguit stoffig/zanderig inderdaad.
 
Goed, kastje vervangen, boel schoongepoetst en er lekt met het nieuwe magneetkleppenkastje geen olie meer uit. Dus die lekkage is opgelost, echter dat er olie in zit kan al duiden op een groter probleem want dat hoort er niet in te zitten... Hier word donderdag naar gekeken door de garage.

Heb de foto's pas gemaakt nadat ik het oude smerige kastje opgeborgen had en alle olierommel weggehaald had (wil die troep niet op m'n camera hebben Stick Out Tongue) dus alleen een fotootje van naderhand:
magneetklepkastjeJPG-1.jpg
 
Reguleren deze kastjes niet de retour diesel ed.? Kleine lekkage is dan snel veroorzaakt, was vroeger al zo bij de oude diesels (daar lekten de retourslangtjes ook vaak een beetje van). De meeste moderne tdi's hebben (zoals de Golf V) zelfs een diesel koeler onder de bodem zitten de retour diesel wordt hier eerst in afgekoeld alvorens deze weer terug het systeem in gaat. Is bij de Polo misschien net zo en dan denk ik dat dit kastje de dieselstroom reguleerd?
 
Goed zoals ook in mijn eigen topic te lezen was zat het probleem dus bij de regelklep voor laaddruk vanaf de turbo het inlaatspruitstuk in. Deze is nu vervangen en hij draait weer als een zonnetje (waarschijnlijk mede omdat de garagehouder zo'n beetje alles in het lucht inlaat systeem weer schoon/gangbaar gemaakt heeft :lol:)
 
Hallo ik had een vraagje over de Lmm meter en jou probleem die jij met de polo had. Ik heb zelf een polo 1.4 tdi 2002 en ik heb het volgende probleem. Als ik de auto gestart heb ik wil weg rijden in z'n 1 komt hij moeilijk voorruit geef ik meer gas komt er in een x een zwarte rook wolk uit de uitlaat.`Daarna trekt ie wel weer door en dit komt ook voorbij de andere versnelling ik geef plak gas zwarte rook en hij trekt weer door. heb jij misschien wat tips voor wat het misschien kan zijn?

groetjes Hans
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!