Turbo kapot!?

Beste mensen

na lekkage van olie op mijn oliefilter wat uit het inlaatspruitstuk komt toch verder gaan kijken! Intercooler zat ook olie in en in de buis bij het gasklephuis en de turbo. Deze schoongemaakt 200 kilometer aan het rijden geweest en weer een behoorlijke plas met olie in die buis. Geen foutmeldingen en auto rijd ook niet slecht geen rook wel iets verhoogd olie verbruik. Dit is allemaal gekomen na het vervangen van mijn warmte wisselaar had olie in koelwater reservoir
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI bluemotion 
Je gaf in een van de andere 3/4 topics met dezelfde vraag aan dat je de auto naar een garage had gebracht. Wat zeiden zei?

De meeste autos met EGR hebben gewoon dikke troep in het inlaat systeem door dat systeem. Tot aan de intercooler aan toe ja. Dit blijf je houden tot je de EGR ook echt afsluit. Mocht je je echt vervelen zou ik het nogmaals schoonmaken plus je EGR afdoppen. Anders zou ik het mooi zo laten zoals het er nu bijstaat. Ik kan niet iets verzinnen wat je er nu aan kan doen als het eventueel wel je turbo zou zijn als gevolg van je koeler problemen (lage kans ook), anders dan vervangen.

Wat ik probeer te zeggen is, maak je niet te druk. Controleer eens in de 1 a 2 duizend km je olie even. mocht je richting de 1L bijtoppen gaan wordt het wel erg veel idd. Verder niet druk over maken, echt niet.
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Ik heb gelijk na aanleiding van jou tip mijn egr afgedopt en helemaal schoon gemaakt. Auto naar de garage geweest en intercooler schoongemaakt plus de buizen! Vandaag die buis gecontroleerd die vastzit aan het gasklephuis. En weer een dikke laag olie er in. Dit is dus de reden dat ik me er zorgen om maak! Ook heb ik de speling gecontroleerd van mijn turbo en die zat er niet op
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!