Trillende koppelingspedaal

Dag iedereen

Ik rijd met een Polo 6R 1.6 BMT uit 2011. Sinds kort voel ik lichte, en tegen tamelijk hoge frequentie, trillingen wanneer ik de koppelingspedaal indruk om te schakelen. Ik voel het bij koude én warme motor, tijdens het rijden (en schakelen dus). Als de koppeling volledig los is, en in stilstand, voel ik niets. Polo heeft net 23500 km gereden.

Zijn het soms de veertjes achter de pedaal? Heeft dit trillen negatieve gevolgen als ik gewoon blijf doorrijden zonder er iets aan te doen? Kan het kwaad voor de motor?

Dank!

StevU2
 
Sorry, maar ik houd mijn voet nooit op de pedaal tijdens het rijden. Het is dan ook telkens bij het schakelen (en niet tijdens het constant rijden in eenzelfde versnelling) dat ik de trillingen voel. De koppeling maakt helemaal geen geluid, hij schreeuwt niet, giert niet en krijst niet... ;)

De motor doet het nog steeds prima, daar voel of hoor ik niets abnormaals aan. De auto schokt ook niet bij het schakelen. Het is juist daarom dat ik de trillingen vreemd vind...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!