trekhaak monteren

arnoentrout

Nieuw lid
IK benin het bezit van een Polo Cross , 2007 , en wil hier een trekhaak op monteren . De trekhaak gekocht op Marktplaats , Bosal , incl
kabel met vw nr 058-ABC-RO . Moet ik hier de complete achterbumper van demonteren of is zilveren plaat in het midden voldoende ?.
Is er iemand die een compleet inbouw voorschrift heeft en is het veel werk om het zelf te doen ?

De aansluitkabel is voorzien van een kliksysteem om de achterlicht units te verbinden , verder zit er een dubbele bruine aardkabel bij ,
wat er ook nog bij zit is een gele en rode kabel , moet ik daar nog iets mee doen , b.v naar de zekeringskast trekken of zijn deze kabels
ergens anders voor geschikt ?

De haak is los en moet ik nog iets doen aan de parkeersensoren ?

Bedankt alvast voor de reakties .

Ik denk dat je hier wel wat aan hebt.

Je zult de complete achterbumper moeten demonteren. Je hebt een trekhaak aan de bumperbalk vast gekocht?
Aan de rechter (of linkerkant) van de bumper zit een stekker voor de alle PDC sensoren, als je die los haalt kan de PDC gewoon blijven zitten.

Ik weet alleen niet hoe je PDC met je trekhaak om gaat?

De achterbumper compleet eraf halen dus , hoe zit deze vast , is het veel werk ? De trekhaak is demontabel en zit vast aan de nieuwe bumperbalk .
Weet iemand nog iets over de elektrische aansluiting , t.w. de gele en rode kabel ?
Het is trouwens een 7 polige aansluiting .

hallo,

is het al gelukt met de treksjaak??
ik weet dat bij een passat van 2008 ofzo met parkeer sensoren de trekhaak in de computer moest worden aangemeld.
daarbij waren 2 draden aanwezig die de parkeer sensoren geactiveerden als er een stekker in de stekkerdoos gedaan word.
grote kans dat dat bij deze auto het zelfde is.

gr. niels

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!