Thuiskomer afwijkend dan achteraf gemonteerde wielen + velgen?

Cruz

Bekend lid
884
315
72
Ik ga vrijdag as een Polo AW Comfortline Executive kopen en de huidige standaard 15 inch wielen inruilen voor nieuwe 16 inch Torsby velgen.
Echter nu zit er in de kofferbak de originele thuiskomer 15 inch volgens mij?

Maakt dit verder wat uit dat dit afwijkend is tov de thuiskomer?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
De grootte van de velg is niet bepalend. Alles valt of staat met de maat van de band die je erom legt.
Dus als je nieuwe velgen koopt moet je er dus voor zorgen dat je banden koopt die dezelfde rolomtrek hebben als de originele bandenmaat.
Grotere velgen betekend dus plattere banden.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
De grootte van de velg is niet bepalend. Alles valt of staat met de maat van de band die je erom legt.
Dus als je nieuwe velgen koopt moet je er dus voor zorgen dat je banden koopt die dezelfde rolomtrek hebben als de originele bandenmaat.
Grotere velgen betekend dus plattere banden.

De bandenmaat wordt:
4x Banden: 195/55/R16

ET waarde: 47

Specificatie: 6,5J x 16H2

De huidige thuiskomer is:

185/65/R15
ET 40
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Je rolomtrek is iets kleiner geworden. 1,9 mm om precies te zijn. Dit is dus te verwaarlozen en dus prima om met die thuiskomer te rijden als het nodig is.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Dat klopt allemaal. Ik heb een volwaardig reservewiel gekocht maar was toch wel een beetje verbaasd toen ik dat reservewiel moest monteren: er zitten 2 grote gele stickers op geplakt waarop duidelijk straat aangegeven dat er niet harder dan 80 km./uur mee gereden mag worden.
Dealer zoekt e.e.a. uit: de band heeft de H-codering: tot 210 km./uur en de velg is een standaard stalen velg die bij elke Polo (behoudens die met lichtmetalen velgen) wordt afgeleverd.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!