Voorstellen sznake

Goedemiddag beste MyPolo members,

Mijn naam is Rob, 49jr oud en woonachtig in Friesland. Onlangs heb ik een Polo 9N3 (1.2 Benzine) uit 2005 op de kop weten te tikken voor mijn vriendin. Met dank aan de vele topics en oplossingen in dit forum heb ik het merendeel van de problemen inmiddels op weten te lossen. Vooralsnog is het enige overgebleven euvel de intervalstand van de ruitenwisser die niet werkt. De motorkapschakelaar functioneert goed en op het moment dat ik de intervalstand aanzet springen de ruitenwissers een keer aan en hoor ik ook de 'tik' van het relais. Echter blijft het bij die ene keer en wil ik het relais daarom preventief vervangen aangezien ik verder geen andere oorzaak kan vinden. Een nieuw relais nr 19 is inmiddels in bezit, alleen kan ik de bestaande nergens vinden. Ik weet niet beter dan dat deze zich achter het klepje van het dashboard aan de bestuurderszijde, ter hoogte van de zekeringhouder, zou moeten bevinden. Alleen kan ik het betreffende relais niet vinden, heeft iemand een idee wat ik mogelijk over het hoofd zie?

Alvast bedankt!

Groet,
Rob
2.jpg
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 
Volgens mij zit er nog een rij relais achter.
Als je onderste boven bij je padalen naar boven kijkt,
haal je je boord computer weg, zit er nog een rij relais.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: sznake
Klik je zo los, kan je zo aan de kant vouwen.
Al ziet het er bij jou wel anders uit dan bij mijn.

Heb ook gekeken bij: https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1
Daar staat geen appart ruitenwis relais bij de relais houder.
Begin nu dus toch te twijfelen welk je moet hebben.
kan je niet voelen welk relais er klikt als die continu aan gaat?
Ik denk namelijk nummer 100 volgens de IFI site.
Je kan het duidelijk voelen als een relais schakelt als je hem aanraakt.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Klik je zo los, kan je zo aan de kant vouwen.
Al ziet het er bij jou wel anders uit dan bij mijn.

Heb ook gekeken bij: https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1
Daar staat geen appart ruitenwis relais bij de relais houder.
Begin nu dus toch te twijfelen welk je moet hebben.
kan je niet voelen welk relais er klikt als die continu aan gaat?
Ik denk namelijk nummer 100 volgens de IFI site.
Je kan het duidelijk voelen als een relais schakelt als je hem aanraakt.

Thanks.. Dat was ook mijn idee, ik heb ze allemaal aangeraakt, maar voelde niets. De 100 heb ik verwijderd om te kijken wat er dan gebeurd, echter functioneert de ruitenwisser dan nog steeds en hoor ik ook de 'tik'. Voor mijn gevoel zit er idd nog iets verborgen en zal ik eens proberen om die unit te verwijderen.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!