Supersprint op 1.2 tsi

Rijdt er iemand van jullie al met de uitlaat van supersprint voor de polo 1.2 tsi? En wat zijn jullie ervaringen?

Zelf rijd ik met een skoda fabia 1.2 tsi 105pk. Het broertje dus van jullie polo. Nu vraag ik me af of de fabia en de polo 1.2 tsi dezelfde uitlaat gebruiken en ik dus ook deze uitlaat van supersprint kan gebruiken? Ondertussen heb ik ze een mail gestuurd en wacht ik op antwoord van hen.

Onderkant fabia:
http://img.photobucket.com/albums/v168/ ... t12tsi.jpg

Onderkant uitlaat:
http://imageshack.us/photo/my-images/845/077om.jpg/

Hier de info http://www.supersprint.com/en/prod-7055 ... 280BA.aspx

Video

http://www.youtube.com/watch?v=eX0Y5gBiMMA


Na een beetje opzoekwerk lijkt dit me dezelfde uitlaat te zijn. Heeft er iemand toevallig een foto van de onderkant van zijn 1.2 tsi? Van de mijne heb ik een foto, en dan kan ik vergelijken.

Alvast bedankt voor de reacties en de hulp
 
zover ik weet is er nog niemand op dit forum met dit uitlaatsysteem, foto's van de onderkant zijn ook nogal schaars heb ik gemerkt.. zou het echt niet met zekerheid durven zeggen of het zomaar past
 
PoloDave zei:
zover ik weet is er nog niemand op dit forum met dit uitlaatsysteem, foto's van de onderkant zijn ook nogal schaars heb ik gemerkt.. zou het echt niet met zekerheid durven zeggen of het zomaar past

Ben jij tevreden van je k&n filter? Ik heb deze ook, maar ik heb last van schokken. Ik ga nu de originele terug plaatsen om te kijken of het aan de filter ligt.

En hoe klinkt die abt uitlaat en geeft dit wat extra vermogen? Heb je eventueel een filmpje?

Het is altijd leuk om mensen te leren kennen met dezelfde passie en wagen Big Grin

Foto van onderkant fabia staat nu in eerste post.

Heb je verder ook al een optimalisering van je motormanagement laten doen?

Bedankt voor je tijd
 
Ik heb een k&n filter geplaatst een goede 2.500km terug.
Niks van problemen ofzo tegengekomen, dus tenzij hij volledig vol zit met vuil lijkt het me straf dat het daar zou aan liggen.

En die uitlaat lijkt op het eerste gezicht identiek aan wat onder onze Polo's zit.
Al heeft mijn 1.6TDI geen middendemper, maar het traject ziet er hetzelfde uit. :mrgreen:
 
ja is zeker leuk :)

heb eigenlijk geen klagen over het filter, geen last van schokken of wat dan ook, ook niet na langdurig in de file bij 33 graden. Merk alleen een iets beter hoorbare turbo en het plofje bij schakelen is iets beter hoorbaar af en toe. Verder geen verschil in verbruik en vermogen..

Die uitlaat heb ik door de dealer erop laten zetten voor ik hem ophaalde dus kan geen oordeel geven over een vermogenstoename maar denk eerlijk gezegd dat het niet veel invloed heeft, filmpje is nog niet gelukt :( heb geen videocamera en mijn telefoon laat ook wat te wensen over op dat gebied.. Maar geeft een sportief maar toch beschaaft geluid en ploft heerlijk als hij goed doorgewarmt is en je onder de 1500 toeren met het gas speelt :cool:

chiptuning is een beetje op een zijspoor gezet vanwege drukte op het moment maar gaat er zeker weten komen

bedankt voor die foto's trouwens, ik krik mijn auto wel even op om te kijken ;) ik update zometeen!

edit: het begon te regenen dus even snel eronder gekeken. Traject ziet er inderdaad aardig identiek uit op een paar kleine details zoals die dwarsbalk bij de middendemper maar dat zou niet uit moeten maken.

op je 2e foto zie ik dat je uitlaat naar beneden loopt? die van ons steekt recht naar achter dus misschien dat je dan in je bumper moet gaan zagen..
 
Kleine update: K&N-filter is vervangen door originele filter en het schokken is weg. De K&N-filter is splinternieuw.

Aan wat zou het dan kunnen liggen: de olie op die filter of een slecht exemplaar? Misschien eens reinigen en opnieuw invetten.
 
Update: Supersprint wist met aan de telefoon te melden dan hun uitlaat voor de 1.2 tsi geen enkele verschil in vermogen maakt. De vriendelijke man wist me te vertellen dat het over 0,6 pk extra ging. Ze zetten dus alles op de testbank. Fijn om te weten.

Kan er aub iemand met een 1.2 tsi in zijn polo eens een foto maken van de onderkant van de wagen? Zo kan ik toch al weten of hij zou kunnen passen op mijn fabia. Of woont er iemand in de buurt van Zeeland? Ik woon vlakbij de grens (Zelzate), dan kunnen we eens vergelijken.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!