Subwoofer accesoire AW

Zojuist lees ik dus dat mijn tijdelijke Seat Mii voorloopauto een Sport Connect uitvoering had, en die zou blijkbaar een subwoofer hebben. Vond het geluid echt goed, goeie bass ook. Hier is niets van te merken in mijn huidige lease AW.

Ben nergens een subwoofer tegengekomen overigens in die Seat, maar goed, volgens internet zat daar een geweldig 300 watt versterker etc. in.

Dat mis ik toch wel nu..

Nu is er zo'n subwoofer die je als accesoire kunt bij bestellen in de VW webshop, maar weet niet of dit wat is? Iemand die zo'n ding heeft laten monteren? En is de geluidskwaliteit dan aanzienlijk beter dan zonder subwoofer?

Aftermarket speakers of subwoofers kunnen niet, het moet wel origineel zijn en via dealer gaan.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Hoezo zou een aftermarket subwoofer niet mogen? Je kan alles er zo uit trekken en is niets meer van terug te zien.. Je veranderd niets aan de auto. Aftermarket zal hoe dan ook een stuk goedkoper zijn.
 
Polo  6c  Verkocht 
Hoezo zou een aftermarket subwoofer niet mogen? Je kan alles er zo uit trekken en is niets meer van terug te zien.. Je veranderd niets aan de auto. Aftermarket zal hoe dan ook een stuk goedkoper zijn.
Jep! Zolang er geen gaatjes in het dashboard of iets dergelijks geboord worden voor bekabeling dan mag je er gewoon een ander geluidsinstallatie in bouwen.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel en Kelvin B.
Een aftermarket zou inderdaad wel kunnen. Is veel goedkoper ook. Zolang installatie maar geen schade aanbrengt aan het interieur of dingen aan moet passen dan zou het geen probleem zijn.

Ik heb zelf nog nooit eerder speakers/subwoofer etc. aangesloten en hier ook totaal geen ervaring mee. Ik ben niet per se a-technisch, maar als ik het zelf doe heb ik wel enig advies nodig. Ik weet ook niet zo goed hoe ik het voor me kan zien.

Bij mediamarkt bijvoorbeeld verschillende subfoowers en versterkers. Heb ik beide nodig? Of alleen de subwoofer?

Het aansluiten is dat gemakkelijk? Kwestie van kabels trekken en zijn deze kabels dan ook uit het zicht te werken (dus niet los door het interieur)? Waar moet alles precies op aangesloten worden, iik zie mezelf niet een heel dashboard eruit halen om dingen op het infotainment systeem aan te sluiten, daar ben ik niet handig genoeg in denk ik, te voorzichtig. Ik weet ook niet of dat nodig is, dit is voor mij allemaal nieuw. Het is geen simpel 2DIN autoradio zoals ik gewend was..

Hoe moet er worden omgegaan met veiligheid? Heb verhalen gehoord dat iemand even een subwoofer en versterker had aangesloten, en er blijkbaar volgens een monteur zeer grote kans op kortsluiting en brand was.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Net op WikiHow een algemene uitleg gelezen om een idee te krijgen hoe een subwoofer kan worden aangesloten. Oftewel hele dashboard eruit. Kabels trekken etc. Geschatte tijdsduur volgens hun 2 uur. Dan weet ik dat ik zelf al minimaal 4 uur ermee bezig zou zijn. Ik verwacht niet de tijd en geduld te hebben zelf op deze manier een aftermarket subwoofer te installeren. En dan ook rekening houden met het origineel maken.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Een aftermarket zou inderdaad wel kunnen. Is veel goedkoper ook. Zolang installatie maar geen schade aanbrengt aan het interieur of dingen aan moet passen dan zou het geen probleem zijn.

Ik heb zelf nog nooit eerder speakers/subwoofer etc. aangesloten en hier ook totaal geen ervaring mee. Ik ben niet per se a-technisch, maar als ik het zelf doe heb ik wel enig advies nodig. Ik weet ook niet zo goed hoe ik het voor me kan zien.

Bij mediamarkt bijvoorbeeld verschillende subfoowers en versterkers. Heb ik beide nodig? Of alleen de subwoofer?

Het aansluiten is dat gemakkelijk? Kwestie van kabels trekken en zijn deze kabels dan ook uit het zicht te werken (dus niet los door het interieur)? Waar moet alles precies op aangesloten worden, iik zie mezelf niet een heel dashboard eruit halen om dingen op het infotainment systeem aan te sluiten, daar ben ik niet handig genoeg in denk ik, te voorzichtig. Ik weet ook niet of dat nodig is, dit is voor mij allemaal nieuw. Het is geen simpel 2DIN autoradio zoals ik gewend was..

Hoe moet er worden omgegaan met veiligheid? Heb verhalen gehoord dat iemand even een subwoofer en versterker had aangesloten, en er blijkbaar volgens een monteur zeer grote kans op kortsluiting en brand was.
Audio zien te tappen vanaf je radio, zal wel geen RCA uitgangen op zitten dus moet je met een hi/lo converter gaan werken. Versterker plus kabel naar voren trekken, mooi wegwerken, door je schutbord (zitten voldoende gaten), zekeren dicht bij de accu, min kabel aansluiten op je chassis in de kofferbak (goed opschuren), subwoofer op je versterker aansluiten, remote kabeltje naar je radio trekken langs je audio kabels en aansluiten op een geschakelde plus (bij aftermarket radio's zit hier vaak een remote kabeltje voor, op je OEM radio vast en zeker niet. Klinkt heftiger als het allemaal is hoor, maar je kan het beter laten doen door iemand die er verstand van heeft. Of je gooit een smak geld neer en laat dat originele volkswagen setje erin leggen door de dealer, jouw keuze, hoe dan ook succes ermee. Maar dat een aftermarket setje niet zou mogen is onzin want het is zonder schade/boren/watdanook prima te verwijderen en niemand die er achter komt.
 
Polo  6c  Verkocht 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!