Storingsmelding DSG

Goedemiddag,
Ik weet dat hierover al meerdere berichten zijn geplaatst , maar heb toch een vraag.
Ik krijg af en toe de melding “zet de auto in P en bezoek de werkplaats”.
Nu blijkt dit een bekend probleem te zijn met de positie-sensor in de DSG pook.
In eerste instantie was de oplossing het vervangen van de pook (dure reparatie) maar er blijkt ook een goedkopere reparatie te bestaan waarbij niet de gehele pook vervangen wordt.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
 
Volkswagen  Polo 6C  1,2 TSI 
Goedemiddag,
Ik weet dat hierover al meerdere berichten zijn geplaatst , maar heb toch een vraag.
Ik krijg af en toe de melding “zet de auto in P en bezoek de werkplaats”.
Nu blijkt dit een bekend probleem te zijn met de positie-sensor in de DSG pook.
In eerste instantie was de oplossing het vervangen van de pook (dure reparatie) maar er blijkt ook een goedkopere reparatie te bestaan waarbij niet de gehele pook vervangen wordt.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
''wagen alleen in p verlaten werkplaats opzoeken'' zegt de AW. (Vergelijkbare storing)
Is inderdaad een microswitch onderaan de pook die dat registreert.
Er is een reparatie set voor die de switch van onder naar boven haalt.
Die kan je zoeken met google.

Van mij word onder garantie vervangen,
dus ze kijken maar wat ze doen.
Microswitchje staat ook op aliexpres.
aleen het uit en inbouwen gaat enorm veel tijd in zitten.
En dan nog maar de vraag of het weg blijft.....

Pook voorzichtig heen en weren naar P stand lost het vaak ook al op.
T is vooral irritant.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!