Storingslamp van de verlichting

Goedenavond,

Ik ben in het bezit van een VWpolo 1.2 TDI bluemotion comfortline, en heb sinds een paar dagen iets vreemds aan me auto.
Het storingslampje van de verlichting gaat zo af en toe aan, en dan werkt mijn remverlichting niet meer. De andere dag heb ik nergens last van.
Tot vandaag.. Vandaag ging het sturingslampje van de verlichting weer aan en deden mijn remlichten knipperlicht en de elektrische ramen het niet meer.
Weet iemand hier meer van af of heeft iemand tips voor me.
Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,
Job
 
Schonewille1  Polo  1.2 
als ik het zo hoor klinkt het als een defecte zekering door kortsluiting/open circuit in het remlichtcircuit:
- controleer alle zekeringen
- verwijder de achterlampunits en controleer deze op roest in de contacten, doe het zelfde met de stekkers
- verwijder derde remlicht en doe hierbij hetzelfde als bij de achterlicht units.
- controleer de kabelboom van de auto naar de kofferklep (vaak ingepakt in een rubbertje) zijn alle kabels nog heel?

Indien er ergens roest op de contacten te vinden is: schoonkrabben/schuren en inspuiten met contactspray/WD-40
Indien het kabelboompje bij je kofferdeksel kapot is (bloot liggende kabels/gebroken kabels) adviseer ik je om langs jou eigen garage/dealer te gaan om deze te vervangen. dit is nogal een rotklusje en er loopt, bij veel Polo's, ook een RNS-antennekabel door heen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Wij hebben hetzelfde gehad bij de Polo van mijn vrouw.
Het probleem was lastig te vinden, ook voor de dealer en uiteindelijk kwam ik er achter dat de zekeringhouder onder het stuur niet goed was.
De zekering maakte slecht contact, brandde daardoor wat in en dat werd steeds erger.
Zekeringhouder gedemonteerd, aansluiting van de zekering verplaatst naar een nog lege ruimte en het probleem was opgelost.
Nooit meer uitval gehad daarna.
 

Bijlagen

  • 2018-08-03 Polo Saskia zekeringenkast.jpg
    2018-08-03 Polo Saskia zekeringenkast.jpg
    5.1 MB · Weergaven: 16
Volkswagen  Polo Blue Motion 6R  1,2 Blue Motion 55kW Diesel 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!