stoelhoezen even los maken?

Gewoonjan

Voormalig teamlid
3,181
4
94
Geachte forummers!

Ik vroeg mij af of iemand weet hoe de stoelhoezen van de voorstoelen af moeten?
en of deze er überhaupt af kunnen?

Ik had namelijk het idee om via conrad een setje stoelverwarming te kopen en dan te installeren voor komende winter :cool:

dus uw hulp zij nodig voor korter of voor langer :cool:
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik heb zelf een ander interieur in mijn auto gezet waarbij de originele stoelframes erin zijn gebleven en alleen de kussens en hoezen zijn vervangen. Het is een teringwerkje! Bij mij misschien wat erger omdat ik de stoelen niet heb uitgebouwd (wilde geen gedoe met de airbags). Met name de rugleuninghoezen zitten zeer strak om de kussens heen. Toen ik de nieuwe kussens bij de dealer ophaalde en een monteur me ermee weg zag lopen, wenst hij me sterkte...en ik weet nu waarom.
Op zich is het niet moeilijk, maar bereid je voor op een flinke portie spierpijn in je vingers als je alles weer netjes op z'n plek wil krijgen.
 
Dus....... Het aurbag verhaal kun je trouwens voorkomen door eerstke minpool van je accuff los te halen en dan de airbagstekkers loshalen en de pool er pas weer op hangen als de airbag stekkers weer vast zitten
 
ok, dus als ik het goed begrijp is het echt een tering werkje om de hoezen eraf te krijgen? :(
iets waar je zeg maar als beginner echt een dagje voor moet uittrekken om te gaan doen met 't weer netjes op z'n plek krijgen enzo? :roll:
 
VW  6R  1.2TDI 
Er af gaat heel snel, er op een stuk langzamer! Als de stoelen uit de auto zijn, zal het makkelijker gaan, zeker als je hulp hebt. Wel even goed kijken bij het losmaken van de hoezen hoe alles vast zit, dan loop je bij het monteren niet tegen problemen aan.

Volgens de officiële VW instructie schijn je aan de airbagstekker aan de stoel een soort van weerstand aan te moeten sluiten (ook als de accu losgekoppeld is) als extra veiligheid tegen ongewenst afgaan, heeft met statische elektriciteit te maken. Aangezien mijn auto nog in de garantie zit en ik geen gedonder wilde hebben, heb ik de stoelen wel losgemaakt zodat ik ze kon kantelen, maar de stekkers heb ik laten zitten.
 
Onzin m.i. er staat geschakelde spanning op de airbags en gaan écht niet zomaar af! Zou je ook geen wollen trui mogen dragen in je auto is ook statischitijd!

Indekken moeten ze wel natuurlijk ;)
De accupool schet je alleen een airbagstoring resetten á?! Voor de veiligheid mag je hem lekker laten zitten. Ik heb mijn stoelen er allebei uit gehad om de bodem te bekleden met leer: no problemo
 
hmm.. klinkt als nog aardig wat gedoe :shock:
waarom kan zoiets nou nooit simpel zijn?
ik weet echt zeker dat ik 't ga verkloten als ik 't ga proberen :lol:

toch jammer dat zeist/purmerend/venlo niet bepaald dichtbij is voor mij, en verder weet ik zo ook ff niet wie me er nog meer mee zou kunnen helpen :roll:

Naja als iemand in de regio groningen/twente mij er mee wilt helpen? graag! :lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
Ger zei:
maak er en mooie dag trip van ;)

wij hebben 500 km naar Citoene gereden voor een hemel voor de polo en een leuke dag gehad ;)

groeten ger
haha zou ik ook zeker graag willen ger!
net zoals 't bezoeken van de meetings, maar dan krijg ik problemen met m'n ouders en m'n vriendin :oops:
ouders vanwege 't feit dat mijn auto voor 14d km per jaar is verzekerd en ik daar ook heel dichtbij in de buurt kom qua afstanden die ik rijdt (maw mijn marge is te klein daarvoor)
en vriendin omdat ik die vanwege mijn studie hier in groningen alleen nog in 't weekend kan zien (tandheelkunde is niet bepaald een studie met veel vrije tijd) :oops:
dus dat gaat 'm helaas niet worden :(

wat ik voor mijzelf wel als doel heb gesteld dat ik opzich wél bij de wintermeet wil zijn als die weer bij frans op de bult wordt gehouden, dat ligt namelijk erg dicht bij mijn ouderlijk huis in de buurt ;)

dus allicht dat Starksy mij zou kunnen helpen met de stoelverwarming, maargoed.. ik weet niet wat zijn schema is en of hij hier tijd voor heeft :roll:
 
VW  6R  1.2TDI 
Gewoon accu los.
20 minuten wachten.

Stekkers van de stoel loshalen en de stoel eruit halen.
Als je klaar bent, alles weer aansluiten en dan pas de accu klem er weer op.

Meerdere Passats gehad waarvan de schuimzitting vervangen moest worden.
De originele stoelverwarmings matten zitten gelijmd op de schuimrubber delen.
Schuiven ze ook niet heen en weer als je de hoezen er weer op zet !

Suc-6
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!