Stoelen Polo BM

Ik vind het jammer dat in een auto die comfortline wil heten Trendline stoeltjes zitten
Ja ik weet het de BM is eigenlijk een iets uitgebreidere Trendline, en dus geen ,zoals vermeld wordt, Comfortline.
Ik had toch liever iets betere zetels (en een lampje in het dashboard-kastje) i.p.v. een leren stuur.
Ik vind sowieso de opvatting van comfort bij VW nogal twijfelachtig.
Wat is het comfort van een leren stuur en versnellingspookknop?
Of leuke chromen cirkeltjes en (domme term) accenten?
Dit is leuk om naar te kijken maar je rijdt er geen meter comfortabeler door.
Maar de topic heet stoelen dus even bij de les weer ;)
Ik heb na 5 maanden mijn zit nog niet.
Het lijkt wel of de verhouding pedalen stuur is ontwikkeld voor lilliputters met extra korte beentjes.
Als ik met mijn voeten een goede houding heb, dus koppeling ingetrapt met licht gebogen knie en mezelf nog tegen de rugleuning kan drukken, zit het gaspedaalte dichtbij en het stuur dus te veraf.
Die voeten kan ik dus weinig aan doen, maar het stuur is te verstellen.
Alleen is het dus wel zo dat als je met je polsen over de bovenkant van het stuur wilt kunnen, het stuur dus bijna volledig naar voren moet, en dan is het net of je in een kart rijdt.
Leuk voor een keer maar niet wenselijk voor dagelijks gebruik.
Ik vind dit vreemd, ik heb dit nog nooit met een auto gehad.
Sterker nog ik vond mijn Passat die ik hiervoor had, de auto waar ik het lekkerste in zat van alle auto's die ik ooit heb gehad.
Ik rij 35 jaar auto.
Helaas is die traditie dus niet voortgezet voor mij in de Polo.
Ik krijg nu altijd na een tijdje pijn in mijn onderrug.
Misschien dat bij de volgende serie betere stoelen worden geleverd.
En dan mogen ze van mij dat chroom en leer best achterwege laten.
Ben benieuwd of er meer mensen zijn die eigenlijk niet zo lekker/goed zitten
 
Schijnbaar doet VW iets goed want wij schijnen dus de enigen te zijn die eigenlijk dus klote zitten gezien de reacties.
Jammer, geen feedback hierover. :(
Kortom het speelt dus niet.
Waarschijnlijk is het leren stuurtje toch interessanter want de meeste topics lijken toch over uiterlijk te gaan. :?
 
ik vind de BM Comfortline stoelen best goed zitten...geen last maar goed ik ben dan ook geen 1.95m ofzo dus ik kan niet weten of het voor lange personen minder fijn is.
maar de Sportstoelen van de Polo is opzicht wel oke...veel zijdelingse steunen en je zit sportiever. volgens mij standaard in de Highline
 
De verhouding klopt inderdaad niet. Ik krijg alleen last van me onderug bij lange ritten. Vorige week naar belgie en gister leeuwarden, moest ik ook paar keer even stoppen om te rekken en strekken. Maar het komt ook vooral omdat ik niet goed zit, alleen als ik op de juiste positie zit, staat me stuur weer niet goed. Dus dan maar iets anders zitten... Maak toch niet dagelijks lange ritten. Maar de stoelen vindt ik wel comfortabel zitten, niks mis mee!
 
Heeft dat maybe te maken omdat ik leren bekleding heb? doordat ik leer heb zijn de stoelen wel wat dikker geworden (het voelt ook veel gevulder dan met stof) dus het zit comfort verhoogt dan weer...
 
@ThijsVer
maybe kwestie van wennen? en als je na een tijdje rijden nog steeds niet gewend bent of je krijgt pijn dan is wellicht een mogelijkheid om de Highline stoelen ff te proberen bij de dealer. Daarna zou je tweedehandse Highline stoelen maybe op de koppen tikken...klinkt wat vergezocht maar goed het is wel een oplossing voor je zit probleem.
Stuurstand en pedalen is helaas niks aan te doen...als dat echt het probleem is sja...maybe is de polo dan toch iets te klein?
 
Ik denk dat ik het maar even aankijk.
Highline stoelen er in zetten vind ik teveel gedoe en ik heb ook geen zin om extra kosten te maken.
Wellicht als ik over 2 of 3 jaar een nieuwe koop is er het nodige verandert en kan ik een betere keuze maken.
Soms win je soms verlies je ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!