Steutel vast in slot polo 9N

Goedeavond,

Na dit weekend mijn polo gekocht te hebben en helemaal blij te zijn loop ik het eerste probleem aan. Ik wilde de auto openen en het raam aan de bestuurderskant ging open en de steutel zit nu vast. Er komt nu iemand met een reserve sleutel maar hoe ga ik deze er uit krijgen? Tips zijn welkom!

Groet Max
 

Bijlagen

  • 15760831667123958941899385304557.jpg
    15760831667123958941899385304557.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 19
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 
  • Verdrietig
Waarderingen: Ruud9N
Nee dat lukt helaas niet. Wil niet te veel kracht er op gaan zetten voordat ik dingen ga slopen. Heb even rondgekeken en heb 't idee dat het een kunstof ringetje is omdat ie ook iets te ver door is gedraaid. Ik heb er geen verstand van dus ik ga niet zomaar die torx schroef bij de cilinder verwijderen. Ik wacht de reacties hier nog even af en anders rij ik wel even langs de vw dealer.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 
Risico dat de sleutel afbreekt is wel groot ja. Dit soort zaken zijn altijd vervelend, zelfs als je het gehele deurslot eruit kan halen zit deze nog altijd vast in de cylinder
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
UPDATE

Sleutel heb ik er vanochtend uit kunnen krijgen, dat scheelt in ieder geval verwarde blikken bij het stoplicht.
Nu zal ik het cilinderslot moeten gaan vervangen, ik heb al even gekeken en volgens mij moet ik dit zelf kunnen???
Als ik deze cilinder vervang dan krijg ik natuurlijk wel een andere sleutel, dus dan zal ik alle sloten moeten vervangen (inclusief contactslot?)
Kan iemand me uitleggen Wat ik het beste kan doen?
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 
Als je een cilinder vervangt, moet de ander ook. Deze zijn niet zo heel duur (gehele contactslot is niet nodig). Even snel googlen en je hebt al een setje met sleutels voor ~€10.

Contactslot is inderdaad ook een dingetje. Die moet vervangen (en als ik me niet vergis) ingeleerd worden.
Wellicht dat je beter eerst even het slot kan proberen te smeren en/of de oorzaak probeert te achterhalen voordat je contactslot etc gaat vervangen. Kan je een hoop gedoe schelen. Stick Out Tongue
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Nou vraag ik mij af: is het mogelijk om jou sleutel uit elkaar te wippen? of is dit een gegoten sleutel? Mocht het mogelijk zijn om de sleutel uitelkaar te halen, kun je een slotenset (incl contactslot) ophalen bij de sloop/online ergens bestellen. Haal de sleutels uit elkaar en zet de transponderchips over van jou huidige sleutel naar je nieuwe sleutel. hierna zal de auto weer starten met de nieuwe sleutel omdat deze 'herkent' word als de auto-eigen sleutel.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Zo te zien moet ik mijn sleutel uit elkaar kunnen wippen. Ik zal eerst de cilinder er eens uit halen om te kijken of ik daar iets mee kan. Anders is dit nog wel een optie denk ik! Thanks voor alle hulp tot dusver
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!