Stationair rond 1000 toeren

Dag iedereen,

Even een vraagje heb nu 3 maanden mijn auto, inmiddels ook een grote beurt gehad. Alleen merk ik dat bij stationair de toerenteller altijd op 1000 blijft. Ook na een tijdje rijden komt ie weer op 1000 terecht, mijn verbruik in stad vind ik ook wel hoog 7L/100. Waar kan dit aan liggen?
Of de tuning invloed heeft durf ik niet te zeggen, maar wat VWpolo1.0 aangeeft klopt wel. Ook het hoog toerental stationair na 20min weer starten terwijl je een uur daarvoor hebt gereden. Wat ik me heb laten vertellen heeft dit allemaal met milieu normen te maken. Vreemd vind ikzelf, want lager stationair, minder uitstoot lijkt me. Bij de VW dealer kunnen ze dit niet aanpassen met Odin ben ik achter. Mijn vorige AW en nu de facelift variant hadden dit beide. Bij mij loopt hij af en toe stationair te laag, en daar heeft hij gister een update voor het motor management gehad. Er was een nieuwe versie. Je zou jou auto ook eens kunnen laten uitlezen bij de dealer om te kijken of er een update beschikbaar is.
 
Ik heb precies hetzelfde. Meestal (als ik niet á la minute weg moet) laat ik hem even warmdraaien. Na een minuut of 2 gaan de toeren ook weer netjes naar 1000 toeren. Ook als ik bij het stoplicht sta (heb de airco altijd aan, climate control), zijn de toeren rond de 1000.
Mijn auto is trouwens wel getuned naar 140pk. Maar ik ervaar geen problemen.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!