Sportpedalen uitwisselbaar met VAG alternatieven?

Hi! Eerste post en nieuwe Volkswagen Polo rijder.

Na lang kijken en rond te hebben gespeurd ben ik op zoek naar sportpedalen voor mijn Polo 6C. Via dit forum kwam ik op ahw-shop.de en zag dat ze naast originele Volkswagen sportpedalen ook een identieke variant voor de Audio hadden.

Het betreft de volgende onderdeel nummers:

Audi (8v1064200)
Volkswagen (5g1064200)

Kan iemand bevestigen of het klopt?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI Bluemotion 
Ik heb een Polo AW en de sportpedalen bij Audi aangeschaft.
Het scheelde 170!!! euro.
Het enige verschil is dat bij VW de montagekosten zijn inbegrepen, maar dit kan je zelf in 10 minuten.
Standaard kappen van de koppeling en rem weghalen en de nieuwe erop schuifen. De gaspedaal kan je het beste helemaal weghalen (1 bout) anders krijg je de nieuwe er niet goed op (de gaspedaal heeft standard geen kap, de nieuwe gaat direct over het pedaal).
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 95pk 
Ik heb de gok inderdaad gewaagd, aangezien dezelfde pedalen voor de audi variant 30 euro waren ten opzichte van de 106 euro die de Duitse webshop vroeg. Via de VW dealer durven ze er 259,- voor te vragen (weliswaar met montage, maar als ik zo kijk is het niet zo'n complexe montage).

Mocht je in plaats van de standaard rubberen pedalen een set originele sportpedalen willen hebben voor weinig, sla je slag :)
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI Bluemotion 
ik weet niet hoe het zit voor de 2G/AW maar voor polo 6r/6c is het zo dat golf 7 pedalen niet passen, ik neem aan dat deze golf 7 pedalen zijn (audi versie)
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Vandaag de onderdelen binnengekregen en ik kan bevestigen dat ze gewoonweg perfect passen. Via oemepc.com had ik ze nogmaals gedubbelchecked en alles zou moeten passen.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI Bluemotion 
Ik heb ook de pendalen van Audi gekocht en die zijn exact het zelfde als van vw heb ze net op me polo aw gemonteerd.

Dus mensen met een polo aw en die de r-line pendalen willen.


Alleen begrijp ik niet waarom ze op de vw website voor 280 euro staan en Audi voor 90 euro enigste verschil is dan de vw incl monteren is
 
VW  polo aw highline white silver  1.0 
Ik heb ook de pendalen van Audi gekocht en die zijn exact het zelfde als van vw heb ze net op me polo aw gemonteerd.

Dus mensen met een polo aw en die de r-line pendalen willen.


Alleen begrijp ik niet waarom ze op de vw website voor 280 euro staan en Audi voor 90 euro enigste verschil is dan de vw incl monteren is
Dan zal dat het verschil zijn denk ik. Zal wel werkplaats kosten bij zitten.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!