Spoiler Polo R-line

Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe Polo met R-line pakket besteld.
De R-line voorspoiler lijkt op de GTI.

Mijn vraag is of het nemen van drempels lastig is of dat dit wel mee valt?

Wie kan mij daarover meer vertellen?
 
Hangt er vanaf of je hem zo gaat laten of verlagen.. De polo GTI hangt zelfs met zijn sportonderstel echt nog hoog boven de grond. Je moet maar eens foto's zoeken van een standaard 6r gti, dan zal je zien wat ik bedoel. Dus normaal gezien ga je echt geen problemen ondervinden, er zijn wagens die standaard al veel lager liggen.(je moet natuurlijk wel niet als een gek tegen 50+ over drempels vliegen want dan vraag je er natuurlijk gewoon om..)

grtz
 
welkom op het forum

het zal de eerste polo met R-line pakket op het forum zijn
wel je er nog wat aan veranderen als je hem hebt

het licht er aan hoe hoog de drempels zijn en hoe hart je er over heen gaat
ik heb bij mijn bm en schroefset er onder en raak ze bijna nooit als ik er rustig over ga :)

groeten ger
 
Beide zeer bedankt voor de reactie.

Ben al gelijk een stuk gerustgesteld.
Ik heb het pakket nl. vanaf een foto gekocht.

Van mijn dealer (de Waal in Druten) jl. dinsdag te horen gekregen dat ik de eerste ben die de Polo R-line in Nederland heeft besteld. Grappig Big Grin

Zwart pareleffect o.b.v. een Highline 1.2 TSI met DSG

Verwachte levering 1e of 2e week januari 2012.

Ik zal t.z.t. wel wat foto's posten.
 
Welkom op het forum John, de eerste met het R-line pakket man man wat een goede keuze! Verder zal er dan ook weinig te doen zijn aan de wagen, lekker zo laten. Hij is immers dan al speciaal genoeg.

Al overuit wat de overige optie's zijn? Ik raad in elk geval het advanced pakket aan met xenon en panorama dak, maar dat moet je zelf maar bepalen Big Grin

Succes met wachten :cool:
 
Bedankt met de felicitaties.

Advance pakket heb ik overwogen maar de bodem van de "schatkist" was bereikt Big Grin

Uiteraard wel het executive pakket gekozen.
Fijne radio met mp3, multimedia aansluitbox en extra speakers.

Foto's heb ik nog niet...de dealer ook niet.
Ook ik moet het doen met die paar spaarzame foto's op internet.
Interieur lijkt op de GTI. Weliswaar andere kleurstelling maar dezelfde stoelen, sportstuur en hoogglans afwerking. Diverse R-line logo's.
Volgens de dealer komt er binnenkort een leaflet uit.

Voor wie geinteresseerd is zorg ik voor foto's zodra ik de auto heb.

NB. ik ga de auto zelf halen in Wolfsburg. Cadeautje van de dealer Big Grin
 
Ja is mij bekend. Pamplona. Goed voor de spaanse economie
Gaat van Spanje naar Wolfsburg.
Bij de dealer wordt de auto op kenteken gezet.
Kentekenplaten etc. wordt vanuit Nederland opgesuurd naar VW.

Nu maar hopen dat er begin januari geen hopen sneeuw ligt.
Winterbandenset die nu op mijn huidige Polo ligt wordt pas hier in Nederland erop gelegd.
 
Dan mag jij helemaal niet met jouw polo in duitsland rijden, als er geen winterbanden op zitten. Dat is van november tm maart namelijk verplicht in grote delen van duitsland.
 
winterbanden zijn niet veplicht in duitsland!!! alleen maar in winterse omstandigheden namelijk! dus als er geen sneeuw ijzel of anders is met gladheid behoeft men geen winterbanden te hebben! is een nieuwe uitspraak van een duitse rechter!!! ook de anwb benadrukt dat!!! gr, guido!!!
 
Straks krijgen we weer te horen dat winterbanden onveilig zijn :? :shock: !!

Maar het scheelt jou in elk geval als je naar Duitsland moet en als het heel slecht is een setje van Marktplaats die je erna weer verkoopt!

Ben erg benieuwd naar de foto's, welkom john!
 
hier is wat de ANWB schrijft

Winterbanden in Duitsland
In Duitsland staat het gebruik van winterbanden in de wet geregeld. Begin december 2010 zijn deze regels nog eens extra aangescherpt. Hieronder geven wij een overzicht van de verplichtingen in Duitsland.

Wanneer
Het is in Duitsland verplicht de auto-uitrusting aan te passen aan de weersomstandigheden. Dat betekent dat u winterbanden voert als u rijdt in winterse omstandigheden. Van winterse omstandigheden is volgens de wet in elk geval sprake bij ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming.
Duitsland kent geen vaste periode waarin het gebruik van winterbanden verplicht is.

Welke banden
In Duitsland zijn winterbanden met het sneeuwvlok symbool, M+S banden en all weather banden toegestaan. Het profiel moet minimaal 1,6 mm zijn, aanbevolen wordt tenminste 4 mm.

Voor welke voertuigen
In Duitsland is het een gedragsregel voor ‘motorvoertuigen’. De verplichtingen gelden dus ook voor kampeerauto’s en motoren. Er is geen verplichting voor winterbanden (of sneeuwkettingen) onder caravans. Het mag wel en het levert ook voor caravans een betere wegligging op.

Winteruitrusting
De verplichting tot een geschikte winteruitrusting heeft niet alleen betrekking op de banden maar ook op bijvoorbeeld de ruitensproeiervloeistof, de ruitenwissers en de koelvloeistof.

Verkeersboetes
Duitsland kent een vast boetebedrag voor het niet voeren van winterbanden in winterse omstandigheden: €40. Bij hinder of gevaarzetting is de boete €80 en 1 strafpunt (bedragen gelden vanaf 4-12-2010).

ANWB adviseert
Rijdt u in de wintermaanden naar of door Duitsland, rijd dan op winterbanden. Gaat u naar de bergen, neem dan ook sneeuwkettingen mee. Buiten het winterseizoen moet u, zeker in de bergen, ook bedacht zijn op verrassend weer.


groeten ger
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!