Speedlimiter

Hallo allemaal
Ik heb een vraag over mijn speedlimiter
Van mijn polo aw
Als ik de knop van mijn speedlimiter op de linkerhandel op on zet zie ik mijn kilometerstand in mijn display veranderen
In de volgende afbeeldingen zie foto
Maar op welke knop ik ook druk op de linkerhandel er gebeurt helemaal niets
Wie weet wat het is
Doe ik soms iets fout
 

Bijlagen

  • 20201209_152402.jpg
    20201209_152402.jpg
    377 KB · Weergaven: 48
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
Ja je moet m instellen tijdens het rijden.
Dan gaat die niet harder dan dat je dan rijd.
Dat is overigens best gevaarlijk vind ik. (voorbeelden zal ik je besparen)
Situatie moet zich er echt voor lenen als je dat gebruikt.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
Instellen doe je met de knopjes aan de linkerkant van je stuur. Uit mijn activeer je het met RES, met de zilveren knop gaat het instappen van 10km. En met RES en SET in stappen van 1km.

Ik gebruik zelf de limiter veel vaker de ACC. Nog geen gevaarlijke situaties meegemaakt, als je het gas diep intrapt wordt de limited genegeerd.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
Instellen doe je met de knopjes aan de linkerkant van je stuur. Uit mijn activeer je het met RES, met de zilveren knop gaat het instappen van 10km. En met RES en SET in stappen van 1km.

Ik gebruik zelf de limiter veel vaker de ACC. Nog geen gevaarlijke situaties meegemaakt, als je het gas diep intrapt wordt de limited genegeerd.
Dankjewel dus herstellen doe je op het stuur ik weet niet of er nog verschil inzit led bediening want die van mij heeft geen cruisecontrol bediening
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
Wat mij overigens opviel met de limiter en het AID scherm, is dat als je de ingestelde snelheid bereikt de aanwijzing LIM verdwijnt..

Heb je dus totaal geen besef meer waarom die auto niet harder wilt (want het staat nergens aangegeven).

als je dan de kickdown intrapt komt ie opeens weer tevoorschijn, of als je zachter gaat rijden dan de ingestelde limiet.

Heel bijzonder, doe gewoon hetzelfde als de cruisecontrol zou ik zeggen haha
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115PK 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
Wat mij overigens opviel met de limiter en het AID scherm, is dat als je de ingestelde snelheid bereikt de aanwijzing LIM verdwijnt..

Heb je dus totaal geen besef meer waarom die auto niet harder wilt (want het staat nergens aangegeven).

als je dan de kickdown intrapt komt ie opeens weer tevoorschijn, of als je zachter gaat rijden dan de ingestelde limiet.

Heel bijzonder, doe gewoon hetzelfde als de cruisecontrol
En hoe stel jij hem in want bij mij reageert die niet wel als ik de schakelaar op de linkerhandel omzet zie ik verandering in het display maar als ik op de knoppen druk op de linkerhandel gebeurt er niets
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
Bij mij staat altijd de ACC 'inactief' door op de knoppen RES of SET te drukken activeer ik de ACC.
Door hem uit te zetten kan je remmen OF op de knop van de ACC/LIM drukken.

Door de LIM te activeren moet je op de ACC/LIM knop drukken totdat de auto aangeeft ACC of LIM actief.
Vervolgens kan je die dan instellen door RES of SET in te drukken.

En als de ACC actief is, dan zijn de zilveren knoppen 10KM harder of zachter, en de RES/SET 1KM zachter of harder.

Bij de Limiter kan ik vervolgens weer niet de SET/RES gebruiken om stapjes van 1 te doen.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115PK 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
Bij mij staat altijd de ACC 'inactief' door op de knoppen RES of SET te drukken activeer ik de ACC.
Door hem uit te zetten kan je remmen OF op de knop van de ACC/LIM drukken.

Door de LIM te activeren moet je op de ACC/LIM knop drukken totdat de auto aangeeft ACC of LIM actief.
Vervolgens kan je die dan instellen door RES of SET in te drukken.

En als de ACC actief is, dan zijn de zilveren knoppen 10KM harder of zachter, en de RES/SET 1KM zachter of harder.

Bij de Limiter kan ik vervolgens weer niet de SET/RES gebruiken om stapjes van 1 te doen.
Dankjewel voor je info ik ga er even mee aan de slag kijken of ik het voor elkaar krijg
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
  • Leuk
Waarderingen: RedpoloC
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!