Speakers upgraden

Gewoon even een vraagje. Ik was benieuwd of mensen al hun voorspeakers hebben geupgrade? Ik heb namelijke de executive plus pakket, maar ben er eigenlijk nog niet helemaal tevreden over. :roll:

Dus wat raden jullie aan ter vervanging en zijn het 16cm speakers? :roll:
 
Ik heb bij de Polo van Jeroen de voorspeakers vervangen door een Composet van Hertz.

Het is te doen, maar je hebt wel het een en ander nodig. Oa een platte zaag om je deurpanelen van de binnenkant kaal te zagen zodat je speaker past.

Opvulringen van 16.5 cm en speakers van 16.5 cm.
 
Op Ebay zijn complete pasklare compo's te vinden met adapter kabels en ringen, of je moet zelf even zoeken en het een en ander pasklaar maken.
 
Thanks for the info heren. Een leasebak en zagen gaan niet echt samen, maar omdat de opvulringen benodigd zijn moet dit dus helaas wel.

Dus als ik het goed begrijp is het te doen, maar het is niet een kwestie van ff speakers wisselen?

By the way, zitten de speakers vast met popnagels?
 
@Xtreme Ben bang van wel, die zul je uit moeten boren..

Ik weet niet precies hoe dat zit met de lease, maar zijn speakers niet een kwestie van don't ask, don't tell :lol:
 
Jeroen, klopt. Maar speakers upgraden is het probleem ook niet, maar meer het zagen van je deurpanelen.. :lol:

Ik ga er over nadenken.

P.s. als jullie nog links of tips hebben, please share with me.
 
@Xtreme

Ik heb ook dat plus pakket genomen, met daarbij upgrade speakers. Echter weet ik niet hoeveel cm etc deze zijn. Wellicht kan je contact opnemen met de dealer om te vragen welke speakers er zonder zagen in kunnnen ;) Ik heb (volgens de dealer) de zo groot mogelijke speakers genomen.

Btw: wilde bij bestellen ook een subwoofer, maar schijnt dat ze die in het achterwiel normaal gesproken plaatsen. Echter was dit niet mogelijk bij de GTI omdat hier een accu ? of iets inzit waardoor het niet mogelijk is. Tja of een losse subwoofer erin doen dan.

Gr ales
 
@Xtreme

In de binnenkant van je deurpanelen bij de speakeropeningen zit een soort ring van plastic met daarop schuimrubber wat rond de aansluit. Het lostrekken van dit schuimrubber is niet genoeg omdat de nieuwe speakers een diepere uitslag hebben en dus het plastic raken. Het gevolg is natuurlijk dat je speaker gaat trillen en op korte termijn stuk gaat door een scheur in het rubber. Voor een optimale akoestiek moet de speaker zo dicht mogelijk bij het gaas van het deurpaneel zitten, met voldoende ruimte om 'uit te kunnen slaan'. Dit kan alleen als het plastic rond de speaker weggezaagd word ;) .

Om even een idee te schetsen Stick Out Tongue

Aan de buitenkant zie je er niks van, alleen aan de binnenkant is een stukje weg..
 
Heren,

Nogmaals hartelijk bedankt voor alle informatie. De laatste vraag dan maar: weet iemand de inbouwdiepte van de originele speakers? Jeroen, jij hebt de orginele nog toch?

Grz en thanks.

Erdem.
 
Neen, alles vervangen omdat ik het geluid toch iedere keer iets beter wilde. Nu heb ik alle speakers vervangen door de hi energy 165 lijn van Hertz.

Over de maximum inbouwdiepte durf ik niks met zekerheid te zeggen alleen dat het vrij diep is. Ik denk niet dat je je daar veel zorgen om hoeft te maken want mijn speakers zijn best behoorlijk.

Het geluid is nu wel super icm met de sub :cool:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!