Speakers achterin

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 195
  • Startdatum
V

Verwijderd lid 195

Zijn er how-to's beschikbaar voor het inbouwen van voor- en achter speakers?. Of is er iemand die mij kan vertellen hoe je de kappen in de deuren voor en achter los maakt (3 deurs).

Ik moet morgen een auto (Peugeot 3008 A.k.a lelijk hok Stick Out Tongue ) afmaken waar ik vandaag aan begonnen ben, nieuwe speakers voor en achter. Dus ik zat te denken om meteen de speakers van mijn polo te vervangen.
 
@Johan Dat denk ik ook ja, ik kom geen andere maten tegen op internet.

Weet iemand toevallig ook wat goede speakers van 16,5 met een goede bass, alles in verhouding uiteraard ;) . Tot de €200
 
Een composet bestaat uit een tweeter en een woofer toch?. Nu heb ik de tweeters achteraf los laten plaatsen, dus eigenlijk wil ik alleen een 'woofer' voor in de deur. Maar wat heb ik dan nodig?. Een niet coaxiale speaker of..? :?

Of net juist wél een coaxiale speaker, dan heb ik 4 tweeters voorin. 6 in de hele auto als ik ze ook achter vervang (want die zijn écht bagger) Stick Out Tongue
 
ghehe, dat de speakers bagger zijn ben ik volkomen met je eens!
de mijne kraken inmiddels al als ik hardstyle afspeel :oops:
maar dat komt wss doordat ik me de instellingen heb lopen kloten Stick Out Tongue

oh en geen idee van hoe of wat met speakers, maar ik vroeg mij af of de speakers achterin niet te vervangen zijn door (kleine) subwoofers Stick Out Tongue
of gaat alleen een woofer passen?

maar succes met je speakers! ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
De speakers vervangen kan nooit veel kosten, mits je het zelf doet dan.. Alleen achter de panelen los maken vergt volgens mij iets meer kennis. Zal volgende week Zaterdag eens kijken met Bas, die komt vast een stuk verder dan ik!. Morgen even de speakers in de deuren vervangen ;)
 
als je aan de achterdeur panelen beetje gaat voelen en wrikken dan voel je wel dat je ze los kunt trekken...ik denk dat het beetje hetzelfde is als de achterklep
daar is ook gewoon een plastic cover met van die ijzeren pinnetjes (stuk of 12) in vast geklemd...ik vermoed dat het precies hetzelfde is met de achter deur panelen.

Ik denk de voordeur panelen ook? daar is het wel iets complexer omdat je daar ook die spiegel verstelling + power windows hebt...wellicht toch wat voorzichtiger daar zijn met het lostrekken van de panelen.
 
De speakers in de voordeuren heb ik er inmiddels ook al uit gehad, dit gaat als volgt:

Trouwens ook handig als je een 5 deurs hebt!.

1. Handvat losklikken, wel goed opletten!.
2. Torx schroeven in de handvaten losdraaien en stekkers losmaken.
3. Raambediening voorzichtig omhoog 'wippen' en stekker losmaken.
4. Schroef onder aan het paneel losdraaien (torx).
5. Vervolgens het paneel voorzichtig lostrekken, te beginnen aan de rechter onderhoek. Werk van beneden naar boven en schuif het paneel aan de bovenkant los van de rubbers. Wees niet te enthousiast met het verwijderen van het paneel want het LED lampje zit nog vast, en de kabel van de deurgreep.

Zoals je nu kunt zien is het bij de voor- en achterdeuren noodzakelijk om een zogenaamde adapter aan te schaffen om de speaker in de plaatsen. In tegenstelling tot de 3 deurs variant waar de achterpanelen géén adapter nodig hebben (voor meer info zie how-to).

;)

(Nog een aantal trefwoorden om het googleable te maken: speakers luidsprekers vw polo 6r gti tsi achterdeuren voordeuren demonteren voorpanelen achterpanelen )
 
Behalve dat de speaker opzich beter is, hoe is het geluid?
Of heb je niet te maken met "inhoud" van de klankkast zoals bij Subwoofers?
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
10x beter zonder te overdrijven, de kwaliteit van het allround geluid achter is stukken beter geworden. De speaker zit in een plastic frame wat akoestisch gevormd is. Wat ik verkeerd heb gedaan is de speakers vast te schroeven zonder de randen af te sluiten, omdat ik eigenlijk adapters had moeten gebruiken. Hopelijk heb ik deze week mijn bituumen en adapters, dan bouw ik de hele zooi zaterdag fatsoenlijk in.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!