Sorted's Polo BM

Ik heb al een paar keer gereageerd in dit forum maar nog niet kenbaar gemaakt wat mijn plannen zijn. Dus bij deze...

Ik heb een Polo BM Comfortline besteld in de kleur zwart in de laatste week van maart. Verder alle opties genomen maar excl. gordijnairbags en digitale radio-ontvangst. Als extra de MAK Iguan Silver 16" velgen met 215/45 banden besteld. Zat nog te twijfelen tussen 16 of 17 maar 16 lijkt me de betere velg voor dagelijks gebruik. Winterbanden zal ik t.z.t. nog aanschaffen en als iemand nog tips heeft waar ik deze met originele velgen kan verkrijgen voor een schappelijke prijs laat het me weten.

Mede door dit forum veel te weten gekomen over de pro's en con's van de Polo BM. De verandering die ik wil uitvoeren beperken zich tot:

- Vervangen onder/boven -grill door de Highline.
- H7 Koplampen.
- Indien beschikbaar ABT tuning.

De grill vervangen heeft geen hoge prio, puur om de auto wat meer smoel te geven. De H4 door H7 lampen vervangen is wel zoiets en daarom gelijk de grill als ik toch bezig ben. ABT tuning is ook geen noodzaak gezien 75 Pk me ook van A naar B brengt. Ik wacht af wat de reviews daarvan zijn.

Gezien in mei altijd veranderingen/revisies woren door gevoerd hoop ik hiervan nog iets mee te pikken. Ik hoop de BM eind Juni te mogen ophalen, dealer heeft nog geen productiedatum kunnen geven.
 
Dat wordt een strak autootje ;) heb ook zo'n grill erin en moet je zeggen wordt de auto wel wat mooier van, ik heb dan de candy white. ATB tuning voor de BM??? vraag me af of PON daar wel mee komt beetje tegenstrijdig met het bluemotion verhaal, maargoed de tijd zal het leren. Ik heb in elk geval niet kunnen wachten en een tuning bij Ventura laten doen (Mini-ECU)
 
VWP6RBM zei:
Dat wordt een strak autootje ;) heb ook zo'n grill erin en moet je zeggen wordt de auto wel wat mooier van, ik heb dan de candy white. ATB tuning voor de BM??? vraag me af of PON daar wel mee komt beetje tegenstrijdig met het bluemotion verhaal, maargoed de tijd zal het leren. Ik heb in elk geval niet kunnen wachten en een tuning bij Ventura laten doen (Mini-ECU)

Hey... een Damster. Heb zelf in Delfzijl gewoont. Anyways... ik moet het ook nog zien dat ABT ermee komt. Mocht het waar zijn dat ABT tuning kan leveren voor 999,- zal ik er zeker voor gaan gezien het incl. VW garantie is.

Over Ventura in Beilen... ik zal daar ook nog eens langsrijden. Een zelfde soort kastje had ik ook op mijn motor, powercommander heette dat ding. Ik wil het eerst eens proberen voordat ik überhaupt iets over ga roepen. Ik geloof niet dat ze de geclaimde Pk's waar kunnen maken.
 
Jaja een Damster idd ;) Woon je nog steeds in de buurt misschien dat ik je dan nog wel een keer tegen kom in die prachtige polo! Laat me raden je hebt je polo bij Tjeerdsma besteld ;)

Over Ventura... Die pk's zeggen mij persoonlijk ook niet zoveel, het grote voordeel is gewoon dat hij meer koppel krijgt, dus meer trekkracht onder in bij een lager toerental. Hierdoor schakelt het allemaal veel soepeler en rijdt het allemaal wat vlotter. Als je serieus interesse hebt gewoon een keer bellen voor een afspraak ze monteren daar voor jou het kasje na een deskundig uitleg en de werking ervan en dan kan je een proefritje maken, bevalt het niet lever je het gewoon weer in.. heel makkelijk Big Grin
 
Nee...woon nu in een havenstad genaamd Rotterdam. Ben er wel eens te vinden vanwege familie. Ik heb hem besteld bij Century in Groningen. Ik heb offertes opgevraagd in Haarlem 1x, Rotterdam 3x , Groningen 1x, Den Haag 1x en Winschoten (Tjeerdsma). Century ga de meeste korting. Je wil niet weten hoe verschillend de offertes waren per dealer, m.n. in de afleverkosten. Standaard kun je altijd 6% eraf halen, dat is wat leasemij. als korting krijgen.

Ik ga zeker even langs bij Ventura. Ik vind het wel een dure oplossing gezien ik voor mijn powercommander maar 300,- kwijt was. We gaan het zien...als ik overtuigd wordt en ABT heeft nog geen aanbieding is dat wellicht een goede oplossing. Ziptuning heeft ook een filiaal in Groningen, nog geen reacties gelezen over hun oplossing. Is wel via OBD/Chip...misschien ook een bezoek waard.
 
Nu een ECHTE havenstad dus ;) wel een verschil zeg! maar dat terzijde.. :mrgreen:

Jah zit enorm veel verschil in tussen de dealers, zelfs tussen twee dealers van Tjeerdma kan ik je vertellen.

Ventura heeft het voordeel dat je het kan afkoppelen en dat je dus je garantie niet verliest. en de box is zeker niet te vergelijken met een simpele powerbox. En ziptuning daar heb ik niet veel positive reactie over gelezen en zal ook zeker niet mijn eerste keus zijn, en ik denk dat wel meerdere forumleden die mening delen. Daarnaast wordt er ook aan je chip gerommeld waardoor de dealer wat kan zien en je dus geen garantie meer hebt.
 
Century kwam met een duure offerte bij mij ^^ , waardeloze autobedrijf is dat trouwens, geen goede ervaring mee. 2 filialen van Tjeerdsma geweest en uiteindelijk de gene in mijn woonplaats de goedkoopste, scheelde toch een paar honderd euro.
 
witte polo bm ^^ binnenkort te herkennen aan 17' talladega's.. telkens worden die velgen uitverkocht als ik net contact op neem met leveranciers, maar nu lang van te voren gereserveerd. Ben vaak in Groningen en anders Veendam
 
Pfff...weet het niet meer. Kan niet kiezen tussen de 16' en 17' inch MAK Iguan Silver velgen. Voor looks de 17 maar mijn nuchter verstand zegt dat 16' de betere keus is. Gezien deze pas bij PON erom gaan kan ik nog even nadenken tot eind deze maand.

Net van een vriend vernomen dat zijn Skoda Fabia Hatchback Greenline beter trekt nu er een chip module in zet (F1 chiptuning a.k.a ziptuning, jij heeft het over een box maar F1 doet alleen OBD) en garantie via Skoda dealer.
Gezien hetzelfde blok in de BM zit ga ik dit weekend maar even proefrijden. In 1 t/m4 is het merkbaar volgens hem...de 5 merk je het niet. Ik meen dat deze ook een super overdrive is om brandstof te besparen.
 
@Sorted
ik weet zeker als je met die 16 inch gaat rijden Stick Out Tongue je altijd aan die 17 inch gaat denken ;) als het eenmaal in je koppie zit dan is het niet meer eruit te slaan!!
dus ja ik denk dat je het antwoord al weet ;) maar je beseft het nog niet hahaha :mrgreen:
 
@Sorted
Je bent niet de enigste die twijfeld tussen 16 of 17. ik heb gekozen voor 16 vanwege het rijcomfore. 17 vind ik ook wat te opgeblazen staan bij deze klasse auto maar is persoonlijk maar misschien een ander type velg lijkt 17 wel weer mooi. Ik zal bij vele km's 16 aanraden.
 
VWP6RBM zei:
@Sorted
Je bent niet de enigste die twijfeld tussen 16 of 17. ik heb gekozen voor 16 vanwege het rijcomfore. 17 vind ik ook wat te opgeblazen staan bij deze klasse auto maar is persoonlijk maar misschien een ander type velg lijkt 17 wel weer mooi. Ik zal bij vele km's 16 aanraden.

Ik heb zelf 17inch velgen,staat heel mooi ik wilde ze al verkopen,maar het ook wil ook wat.
Maar als ik met iemand kan ruilen voor 16inch met mooie velgen of de orginle 15 inch.
ga ik misschien toch overslag.
Op de snelweg is 17 super maar op de binnewegen kost het veel comfort.
 
KYC zei:
@Sorted
ik weet zeker als je met die 16 inch gaat rijden Stick Out Tongue je altijd aan die 17 inch gaat denken ;) als het eenmaal in je koppie zit dan is het niet meer eruit te slaan!!
dus ja ik denk dat je het antwoord al weet ;) maar je beseft het nog niet hahaha :mrgreen:

Ik kan KYC alleen mar gelijk geven. Eeste keus/ingeving is meestal de beste en krijg je zeker geen spijt van...17 inch dus ;)
 
Toen ik van 15' naar 215-40-17 ging, merkte ik inderdaad dat hij wat zwaarder aanvoelde maar meer ook niet. Comfort is nog precies hetzelfde, ligt ook aan type banden denk ik..
 
yvonne1980 zei:
VWP6RBM zei:
@Sorted
Je bent niet de enigste die twijfeld tussen 16 of 17. ik heb gekozen voor 16 vanwege het rijcomfore. 17 vind ik ook wat te opgeblazen staan bij deze klasse auto maar is persoonlijk maar misschien een ander type velg lijkt 17 wel weer mooi. Ik zal bij vele km's 16 aanraden.

Ik heb zelf 17inch velgen,staat heel mooi ik wilde ze al verkopen,maar het ook wil ook wat.
Maar als ik met iemand kan ruilen voor 16inch met mooie velgen of de orginle 15 inch.
ga ik misschien toch overslag.
Op de snelweg is 17 super maar op de binnewegen kost het veel comfort.

misschien ligt dat ook aan ons banden keuze dat het een beetje comfort ingeleverd word...
ik heb ook 205/40/17 maar sommige mensen hebben 215/40/17 zou dat veel uitmaken denk je? ik weet het niet...het voelt bij binnenstraatjes/binnenwegen wel wat hard aan...
 
Ik ben voor 215/45 R16 gegaan en ben blij dat ik niet voor de 17 heb gekozen. 2 weken een nieuw Mini Cooper S gereden. Die had 205/40 R17 eronder en dat vond ik een ramp op m.n dwarsriggels (en nog meer i.c.m. bochten). Primair comfort voor mij... en voor de wegligging maakt het niet uit, net, zoniet meer, grip als een 17 inch Mini Cooper S.

Wel vind ik de Polo niet progressief geveerd. Ik zou hem zeker niet willen verlagen maar de voorvering/demping had iets stugger progressiever gemogen van mij.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!