software en begrenzer

gister bij de dealer geweest ze hebben de hele auto nagekeken en kwamen tot conclusie dat het lamp defect lampje op het dash een software probleem is dit hebben ze terug gekoppeld aan pon

de begrenzer
ze wisten er niet veel van ik werd terug verwezen naar het instructie boekje daar staat in dat de 1.2 tsi 188 km/h haalt in de 6de versnelling en dat zijn topsnelheid ook is dit kan iets afwijken per land toch staat dat niet in de folder van vw hij gaf wel aan dat ik dan maar naar abt moest gaan ivm chippen en dat hij dan harder ging MAAR DAT WIL IK NOG NIET wil alleen meer van de begrenzer af weten hoe en wat
heeft iemand er over gesproken met JD of ABT ??????
 
Waarom wil je van de begrenzer af? Als je deze laat verwijderen krijg je zeker problemen met de garantie/coulance/productaansprakelijkheid als er ook maar iets aan de motor kapot gaat. VW schuift direct alle aansprakelijkheid aan de kant omdat jij iets hebt laten aanpassen wat de motor moet beschermen. Of de oorzaak van het probleem ook echt overbelasting o.i.d. is, is niet belangrijk, je bent 't haasje.
En is 188 niet snel genoeg? :shock:
 
188 km/h is wel genoeg hebben 196 km/h bij 4900 rpm gehaald maar ik volg de logica gewoon niet waarom hij dan niet doorschakelt naar zn 7 de versnelling en tja waarom abt het er wel af kan halen met de garantie zou daar meer van willen weten
en natuurlijk moet je hem niet heuvel af tot ver in het rood trappen maar kan jij me miss de antwoorden geven ?

alvast bedankt
 
dat ie niet in zn 7 gaat kan meerdere oorzaken hebben he, in S-stand schijnt ie niet gebruikt te worden, plus het is afhankelijk van de stand van je gaspadaal.

Dus als je die ver intrapt om op 190 te komen zal die altijd in de kickdown zone zitten en nooit doorschakelen
 
188 km/h is wel genoeg hebben 196 km/h bij 4900 rpm gehaald maar ik volg de logica gewoon niet waarom hij dan niet doorschakelt naar zn 7 de versnelling

Omdat de koek op is. De luchtweerstand is zo groot bij die snelheid dat die gewoon niet meer wil.(luchtweerstand bij 200 km/h is viermaal zo hoog als bij een snelheid van 100 km/h) Probeer maar eens een berg op te fietsen met maximale snelheid en dan een te hoge versnelling te kiezen, zeker weten dat je te weinig power hebt om de pedalen nog rond te krijgen en dan ga je dus steeds langzamer en wordt het power tekort steeds groter. Dit heeft niks met de begrenzer te maken maar met natuurkundige wetten.

Kort gezegd; in z'n 7e versnelling heeft die niet genoeg power om z'n topsnelheid te rijden.
 
we rijden in d stand dat gaat net zo lekker en de stand van het gas pendaal tja handmatig gaan we ook nog eens kijken
en de kjoek op
??? ik vind dat hij nog redelijk trekt bij 194 en dan 196 op ook berg af ???en berg op ook 196 halen dat de lucht weerstand hoger is dat begrijp ik maar even hard bergje op als af lijkt mij toch tegen de natuur wet in gaan zonder de begrenzer of ligt het aan mij ???
dat kan natuurlijk ook
 
Wat ik zo lees, is de 'begrenzer' hier gewoon het "op zijn" van het vermogen op die snelheid. De logica van het niet doorschakelen naar de 7, is dat de 7e versnelling een overdrive is, en daarmee de overbrenging te hoog is om een nog hogere snelheid te bereiken.

Probeer het maar eens met de hand. Als je overschakelt naar de 7e versnelling op hoge snelheid (194 in de TS zijn geval), zal je snelheid terugnemen...
 
denk dat ie handmatig ook niet in zn 7 zal gaan.. Je hebt namelijk nooit volle controle over je DSG bak.. Zet hem maar eens handmatig en geef flink gas, zal je ziet dat ie gewoon weer in de kickdown springt.

Dit is trouwens wel volledig te programmeren door gespecialiseerde bedrijven, kost je rond de €1500. Kan je je schakelmomenten in zowel D,S en handmatig volledig in laten stellen, het kickdown gebeuren enz enz
 
PoloDave zei:
Dit is trouwens wel volledig te programmeren door gespecialiseerde bedrijven, kost je rond de €1500. Kan je je schakelmomenten in zowel D,S en handmatig volledig in laten stellen, het kickdown gebeuren enz enz

Een goedkopere oplossing? Koop een manuele bak ;)

Eerst 1000 euro extra geven voor een gerobotiseerde versnellingsbak, (in België op skoda fabia)
en dan nog eens 1500 euro om toch weer handmatig te kunnen schakelen zonder dat hij automatisch opschakelt. Lijkt me toch veel geld voor wat het is?

Verder: in theorie is mijn auto met een manuele vijfbak, een skoda fabia 1,2 tsi 105 pk, ook sneller dan de DSG Big Grin

Al is dit op papier, in de praktijk kan ik niet zo goed schakelen als de testrijders van Skoda.
 
voor de polo is de accelleratie gelijk, ben het complee tmet je eens over de kosten, neem dan idd gewoon een handgeschakelde.

Niet om het een of ander maar wat maakt het eigenlijk uit of ie de 196 aantikt of een paar km meer?
 
dsg hebben wij aangeschaft ivm gezondheid s problemen
ik ben ook wel zeer tevreden met de 196 km/h het is niet afzeikerig bedoeld als dit zo over kwam is dat niet mijn bedoeling geweest vond het alleen raar dat ik niets gehoord of gelezen heb over een begrenzer het word naar mijn weten verteld bij een auto en als dit niet harder mag of kan ivm overbelasting begrijp ik dat ook ik vroeg me alleen af hoe wat en waarom
enne gti erg leuk maar het verbruik staat me niet egt aan en is niet leverbaar in vijf deurs het verbruik nu is gemiddeld 1 op 16,5 met veel stads verkeer en max 100 km snelweg
handmatig bedoelde ik met de + en - maar wat polo dave al zei dat dat waarschijnlijk niet uitmaakt
 
Een GTI schakelt trouwens ook niet naar zijn 7 als je volgas richting zijn topsnelheid gaat. Hij zal altijd in zijn 6 blijven. Waarom? Omdat in zijn 6 bij 220 km/u de koek al op is, hij trekt dan gewoon niet hard meer. Zou hij doorschakelen naar zijn 7 dan val je nog verder terug en versnelt hij helemaal niet meer. Zou je hem handmatig in zijn 7 zetten en weer het gas vol intrappen gaat hij gewoon weer naar 6.

Probeer hem maar eens handmatig door te tikken naar zijn 7, dan zie je meteen dat hij het te moeilijk gaat krijgen om nog enigsinds te versnellen. De koek is gewoon op!
 
de begrenzer is en blijft de vraag 100% zeker ben ik er niet van en ik las ook op dit forum dat ik niet de eerste was die dat vermoede heeft /had maar ook omdat hij de heuvel 196 km/h op gaat en de heuvel af ook 196 km/h gaat en niet een tikje harder gaat leek mij eigenlijk dat hij begrenst is en dat gevoel krijg ik ook als ik bij abt kijk met chip 103 kw en 220 nm met een top van 190
kopje er onder staat 103 kw 220 nm en een top van 210 ????
ik ben daar grotendeels ook van uit gegaan dat het niet aan het vermogen ligt maar aan een begrenzer weten jullie meer zeg het me graag dan kan ik het misschien weer begrijpen
bedankt voor de reacties
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!