Snowdude's VW Up Highline TSi(nog 5 mnd)

Snowdude

Bekend lid
1,527
758
122
Ondanks dat hij de deur uit gaat over 5 maanden wil ik toch nog even de Up voorstellen.
Het is een Honey yellow Up! TSi met 90 pk...kuch kuch..plus een beetje ;)

De Up zit aardig in de optie.
PDC plus achteruitrijcamera (ja ja op een Up!)
Stoelverwarming
Beats audio
Pano dakje
Extra getint glas vanaf B stijl
17 inch Polygon
Eibach veren set
Multifunctioneel stuurwiel
Climatronic
Honey Yellow dash.

Verder een prima auto, opvallend ruim voor zijn klasse en voelt ook groter aan.

Maar.....zoals we allemaal weten id de Up ontworpen als stadsauto/2e auto en dat merk je als je veel km's gaat maken. Wat eigenlijk eerst niet de bedoeling was, moet ik er wel even bij zeggen.
In de stad, echt top. Handig en klein, nooit problemen met parkeren. Je kan makkelijk met 4 man erin zitten. Wat in de Audi Cabrio onmogelijk is tenzij je hele dunne benen hebt. En hij is heel zuinig.
Op de snelweg ook niets aan de hand. Je rijdt makkelijk 160 met de Up (soms harder).
Dan de vraag waarom gaat hij dan weg. Geen ene auto is perfect en zo ook deze Up! Ik merk gewoon bij o.a. slecht weer, veel wind(stoten) dat de Up erg onrustig is. Je merkt gewoon dat je met een lichte auto onderweg bent.
Rij je op bv de Brienenoordbrug met veel wind moet je teveel corrigeren, zelfde voor als je een vrachtwagen passeert.
Zo ervaar ik het rijden met de Up!
De Audi voelt gewoon meer als een auto, je hebt wat om je heen. Datzelfde gevoel had ik met de Polo GTI. Vandaar ook de overstap van de Up naar de Polo GTI.

Wat zal ik missen aan de Up!? :( Vooral de kleur. Vind Honey Yellow echt een top kleurtje. Jammer, dat de GTI niet in die kleur te verkrijgen is.

Maar goed, genoeg gel.....l. :mrgreen: een paar foto's van de Up!.

wmmlvmhrd.jpg


kc9grzbyw.jpg


m7jg173o.jpg



Golf R in Kurkuma yellow (deze is een tint donkerder dan Honey yellow) :rolleyes: helaas niet op de Polo GTi te krijgen.

9ftyvw9rzwm31.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: BRO-Turbo en HoMi
Zo dan echt een hele mooie uitvoering van de up, zo heb ik ze nog niet vaak gezien.
En 160 op de snelweg is nog zeker niet slecht voor zo,n klein autotje.
Maar ik vermoed dat je met de polo aw gti minimaal net zoveel plezier gaat krijgen.
Wanneer krijg je de aw gti eigenlijk?
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Zo dan echt een hele mooie uitvoering van de up, zo heb ik ze nog niet vaak gezien.
En 160 op de snelweg is nog zeker niet slecht voor zo,n klein autotje.
Maar ik vermoed dat je met de polo aw gti minimaal net zoveel plezier gaat krijgen.
Wanneer krijg je de aw gti eigenlijk?

Als alles meezit aflevering eerste week januari 2019 :)

Tis zeker een leuke wagen om te zien. Sowieso in deze uitvoering.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!