Showroom Snowdude´s Audi TTS Roadster

Snowdude

Bekend lid
1,527
758
122
Zachtjes tikt de regen.......niet tegen mijn zolderraam en zachtjes is het op dit moment ook niet. Mooie gelegenheid dus om eens wat meer te vertellen over de TTS en Golf Variant.

Korte histo. De meeste auto's die ik heb gehad kwamen uit de VAG stal. Ben een VAG fanboy? Zo zou ik mezelf niet willen noemen. Laat ik het zo zeggen dat ik me het prettigst voel bij een auto uit de VAG groep. Niks mis met andere merken en modellen maar voor mij is het het net niet.

Sommige op het forum kennen me nog wel van de zwarte VW Polo GTI 6r , stage 2 getuned door JD destijds. Wat een heerlijke wagen wat dat. Veel plezier van gehad. Maar deze moest wijken voor de Audi A3 sedan. Die kwam toen net uit en ik was daar helemaal weg van. Een witte 2.0 TDI , verlaagd op KW met 20 inch S8 velgen.
Ook van deze erg genoten maar het cabrio virus sloeg weer toe. Na een Golf mk1 cabrio, Audi (80) Cabrio en de eerste A3cabrio was daar ineens de A3cabrio(8V). Een cabrio met een echte kofferbak. Een big booty ;) Ik was verkocht en na weekenden op de pc om een A3cabrio samen te stellen de knoop doorgehakt. De sedan gaat eruit de cabrio erin.
Mypolo3.jpg

Daar stonden ze dan. Naast elkaar. De sedan was al ontdaan van zijn 20 inch velgen en de cabrio moest toch echt wel een paar centimeter zakken. (ik kreeg last van hoogtevrees).
Dat alles moest gedaan zijn voordat de auto werd afgeleverd. Hoe die uiteindelijk is geworden zie je hier op onderstaande foto. By the way, deze foto is gemaakt door een oud mypolo lid. Dit is zo een foto van op het juiste moment en plaats de foto schieten.

Mypolo2.jpg
Zoals jullie wel gemerkt zullen hebben heeft de Audi mijn voorkeur uit de VAG groep. Wij reden vroeger , toen ik nog klein was, al Audi. En dat virus is eigenlijk nooit weg gegaan.

Maar goed...Ik wisselde nogal tussen VW en Audi en andersom. Na een tijdje afwezig te zijn geweest kwam ik weer op het forum met mijn Polo GTI (AW). En ook deze auto bleef niet 100% standaard. Andere velgen (3 setjes), verlagen, chippie, paar kleine optische aanpassing en hij was klaar. De A3 was in december al verkocht en de koper heeft deze in januari opgehaald. Maar hij ging niet weg voordat ik de schroefset en de velgen eraf had gehaald.

Voorlopig even geen andere auto erbij naast de GTI. Dacht ik!.....dat dacht ik! Ik heb dat ongeveer 3 maanden volgehouden. Hmmmm, een TT is toch ook wel leuk. En zo begon het toch weer te kriebelen. Ik had ooit met Audi on tour een TTS roadster gereden. (die zilveren waar volgens mij half NL mee heeft gereden) Dat is me altijd bij gebleven. Ergens stond hij op mijn wensenlijstje, tussen alle andere wensen. :)
En zo begon de zoektocht naar een mooie gebruikte Audi TT. In Nederland had ik de hoop al snel opgegeven want de uitvoeringen die er stonden waren toch wel erg magertjes uitgerust. En de prijs stond niet in verhouding met wat je ervoor terug kreeg.
Dan maar over de grens zoeken. En dan zie je dat onze Duitse buren de auto's wat dikker aankleden dan hier.
De TT moest een x-aantal optie hebben. De sportstoelen met nekverwarming en volleder bijvoorbeeld. Het liefst een aparte kleur. Lang heeft Vegas Yellow bovenaan mijn lijst gestaan. Of zou ik toch maar weer voor zwart gaan? Na de combinatie van de A3cabrio (dakotagrijs met bruine kap)kon ik het natuurlijk niet maken om met "standaard" zwart aan te komen. :mrgreen: Tot dat ik een blauwe TTS zag staan. Ik dacht eerst nog is dat wel wat. De meeste TT's zijn zwart, wit, geel, grijs en dan heel af en toe een verdwaalde rode of blauwe. Als je geluk hebt kom je soms een Viper groene of Sonoma groen tegen.
Geen weekend ging voorbij of ik was de aan het zoeken naar welke opties erop zitten, waar de auto vandaan kwam en of alles wel klopte. Het was immers een import.
Gelukkig had het bedrijf waar ik hem kocht de auto al ingevoerd en gecontroleerd. Na wat heen en weer mailen en bellen een afspraak gemaakt voor een proefrit.
De dag was het heerlijk weer en de TTS stond te blinken in de zon. Ai ai, cabrio en zonnig weer....dodelijk combinatie voor een cabrio liefhebber.
Na een praatje en een watertje werd het tijd voor de proefrit. Dak naar beneden, starten ....je hoorde al bij het starten dat je met heel wat anders gaat rijden dan met de GTI. Trouwens de GTI was natuurlijk al aardig snel na de chipkuur. Maar de TTS...het zware geluid van de auto. Heerlijk gewoon. Ik hoef jullie niet te vertellen dat ik de hele proefrit een smile had van oor tot oor. En eigenlijk was de deal voor mijzelf al gesloten. GTI eruit, TTS erin.

Mypolo1.jpg

Nadat de deal was gesloten werden het nog twee onrustige weken in huize Snowdude. Omdat ik met mijn werk zat had ik niet de mogelijkheid om de TTS eerder te gaan halen.
Eindelijk was het weekend daar. Nog even de GTI een laatste wasbeurt gegeven als afscheid.

Onderweg naar huis was het een en al genieten. Het geluid, het gevoel, de auto, het rijden...alles is anders dan de GTI.
Eenmaal thuis gekomen is het eerste wat je doet de auto een wasbeurt geven. Niet dat het slecht was gedaan maar je doet het zelf toch anders.
Degene van wie de auto is geweest was er heel zuinig op. Tuurlijk zal je iets zien maar het is een gebruikte auto.

Standaard zat de TTS al aardig in de opties alleen miste ik er nog een paar die heb ik in de afgelopen tijd aan toegevoegd of moeten nog gedaan worden.

Audi TTS Roadster 2.0 TFSI Quattro - 310 pk
Pro line plus uitvoering
Audi Exclusive San marino Blue Pearl metallic.
Optiek zwart pakket met zwarte logo's en type aanduiding
Volleder etc....
En dan nog heel veel andere zaken waarvan dit stuk anders heel erg lang van gaat worden. ;)

Wat heb ik laten aanpassen/toevoegen:
Achteruitrijcamera
Verwarmde, inklapbare speiegels met side assist. (dit moet nog worden ingebouwd, liggen al wel klaar)
Orginele 20 inch Audi Cutter velgen van het facelift model (zit standaard 19 inch TTS velgen onder)
Eibach pro kit (deze gaat Loewring tuning volgende week eronder zetten)
Mods4 cars , dit is een module waarmee je je kap op afstand kan openen en sluiten. Deze had ik ook op de A3 zitten.
Apple carplay

Wat zou ik nog willen laten aanpassen?
Milltek uitlaat systeem of een ander merk.
Stage 2 chippen (dan ga je richting de 400 pk)

Mocht je meer willen zien van de TTS dan kan je me volgen op instragram Drive2enjoy :cool:
 
Laatst bewerkt:
Zachtjes tikt de regen.......niet tegen mijn zolderraam en zachtjes is het op dit moment ook niet. Mooie gelegenheid dus om eens wat meer te vertellen over de TTS en Golf Variant.

Korte histo. De meeste auto's die ik heb gehad kwamen uit de VAG stal. Ben een VAG fanboy? Zo zou ik mezelf niet willen noemen. Laat ik het zo zeggen dat ik me het prettigst voel bij een auto uit de VAG groep. Niks mis met andere merken en modellen maar voor mij is het het net niet.

Sommige op het forum kennen me nog wel van de zwarte VW Polo GTI 6r , stage 2 getuned door JD destijds. Wat een heerlijke wagen wat dat. Veel plezier van gehad. Maar deze moest wijken voor de Audi A3 sedan. Die kwam toen net uit en ik was daar helemaal weg van. Een witte 2.0 TDI , verlaagd op KW met 20 inch S8 velgen.
Ook van deze erg genoten maar het cabrio virus sloeg weer toe. Na een Golf mk1 cabrio, Audi (80) Cabrio en de eerste A3cabrio was daar ineens de A3cabrio(8V). Een cabrio met een echte kofferbak. Een big booty ;) Ik was verkocht en na weekenden op de pc om een A3cabrio samen te stellen de knoop doorgehakt. De sedan gaat eruit de cabrio erin.
Mypolo3.jpg

Daar stonden ze dan. Naast elkaar. De sedan was al ontdaan van zijn 20 inch velgen en de cabrio moest toch echt wel een paar centimeter zakken. (ik kreeg last van hoogtevrees).
Dat alles moest gedaan zijn voordat de auto werd afgeleverd. Hoe die uiteindelijk is geworden zie je hier op onderstaande foto. By the way, deze foto is gemaakt door een oud mypolo lid. Dit is zo een foto van op het juiste moment en plaats de foto schieten.

Mypolo2.jpg
Zoals jullie wel gemerkt zullen hebben heeft de Audi mijn voorkeur uit de VAG groep. Wij reden vroeger , toen ik nog klein was, al Audi. En dat virus is eigenlijk nooit weg gegaan.

Maar goed...Ik wisselde nogal tussen VW en Audi en andersom. Na een tijdje afwezig te zijn geweest kwam ik weer op het forum met mijn Polo GTI (AW). En ook deze auto bleef niet 100% standaard. Andere velgen (3 setjes), verlagen, chippie, paar kleine optische aanpassing en hij was klaar. De A3 was in december al verkocht en de koper heeft deze in januari opgehaald. Maar hij ging niet weg voordat ik de schroefset en de velgen eraf had gehaald.

Voorlopig even geen andere auto erbij naast de GTI. Dacht ik!.....dat dacht ik! Ik heb dat ongeveer 3 maanden volgehouden. Hmmmm, een TT is toch ook wel leuk. En zo begon het toch weer te kriebelen. Ik had ooit met Audi on tour een TTS roadster gereden. (die zilveren waar volgens mij half NL mee heeft gereden) Dat is me altijd bij gebleven. Ergens stond hij op mijn wensenlijstje, tussen alle andere wensen. :)
En zo begon de zoektocht naar een mooie gebruikte Audi TT. In Nederland had ik de hoop al snel opgegeven want de uitvoeringen die er stonden waren toch wel erg magertjes uitgerust. En de prijs stond niet in verhouding met wat je ervoor terug kreeg.
Dan maar over de grens zoeken. En dan zie je dat onze Duitse buren de auto's wat dikker aankleden dan hier.
De TT moest een x-aantal optie hebben. De sportstoelen met nekverwarming en volleder bijvoorbeeld. Het liefst een aparte kleur. Lang heeft Vegas Yellow bovenaan mijn lijst gestaan. Of zou ik toch maar weer voor zwart gaan? Na de combinatie van de A3cabrio (dakotagrijs met bruine kap)kon ik het natuurlijk niet maken om met "standaard" zwart aan te komen. :mrgreen: Tot dat ik een blauwe TTS zag staan. Ik dacht eerst nog is dat wel wat. De meeste TT's zijn zwart, wit, geel, grijs en dan heel af en toe een verdwaalde rode of blauwe. Als je geluk hebt kom je soms een Viper groene of Sonoma groen tegen.
Geen weekend ging voorbij of ik was de aan het zoeken naar welke opties erop zitten, waar de auto vandaan kwam en of alles wel klopte. Het was immers een import.
Gelukkig had het bedrijf waar ik hem kocht de auto al ingevoerd en gecontroleerd. Na wat heen en weer mailen en bellen een afspraak gemaakt voor een proefrit.
De dag was het heerlijk weer en de TTS stond te blinken in de zon. Ai ai, cabrio en zonnig weer....dodelijk combinatie voor een cabrio liefhebber.
Na een praatje en een watertje werd het tijd voor de proefrit. Dak naar beneden, starten ....je hoorde al bij het starten dat je met heel wat anders gaat rijden dan met de GTI. Trouwens de GTI was natuurlijk al aardig snel na de chipkuur. Maar de TTS...het zware geluid van de auto. Heerlijk gewoon. Ik hoef jullie niet te vertellen dat ik de hele proefrit een smile had van oor tot oor. En eigenlijk was de deal voor mijzelf al gesloten. GTI eruit, TTS erin.

Mypolo1.jpg

Nadat de deal was gesloten werden het nog twee onrustige weken in huize Snowdude. Omdat ik met mijn werk zat had ik niet de mogelijkheid om de TTS eerder te gaan halen.
Eindelijk was het weekend daar. Nog even de GTI een laatste wasbeurt gegeven als afscheid.

Onderweg naar huis was het een en al genieten. Het geluid, het gevoel, de auto, het rijden...alles is anders dan de GTI.
Eenmaal thuis gekomen is het eerste wat je doet de auto een wasbeurt geven. Niet dat het slecht was gedaan maar je doet het zelf toch anders.
Degene van wie de auto is geweest was er heel zuinig op. Tuurlijk zal je iets zien maar het is een gebruikte auto.

Standaard zat de TTS al aardig in de opties alleen miste ik er nog een paar die heb ik in de afgelopen tijd aan toegevoegd of moeten nog gedaan worden.

Audi TTS Roadster 2.0 TFSI Quattro - 310 pk
Pro line plus uitvoering
Audi Exclusive San marino Blue Pearl metallic.
Optiek zwart pakket met zwarte logo's en type aanduiding
Volleder etc....
En dan nog heel veel andere zaken waarvan dit stuk anders heel erg lang van gaat worden. ;)

Wat heb ik laten aanpassen/toevoegen:
Achteruitrijcamera
Verwarmde, inklapbare speiegels met side assist. (dit moet nog worden ingebouwd, liggen al wel klaar)
Orginele 20 inch Audi Cutter velgen van het facelift model (zit standaard 19 inch TTS velgen onder)
Eibach pro kit (deze gaat Loewring tuning volgende week eronder zetten)
Mods4 cars , dit is een module waarmee je je kap op afstand kan openen en sluiten. Deze had ik ook op de A3 zitten.
Apple carplay

Wat zou ik nog willen laten aanpassen?
Milltek uitlaat systeem of een ander merk.
Stage 2 chippen (dan ga je richting de 400 pk)

Mocht je meer willen zien van de TTS dan kan je me volgen op instragram Drive2enjoy :cool:
Wat kan je dat toch heerlijk beschrijven allemaal! Gaaf topic Ruben, ben benieuwd wanneer hij verlaagd is etc. Dan gauw maar weer een keertje meeten. (y)
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: Snowdude
Wat kan je dat toch heerlijk beschrijven allemaal! Gaaf topic Ruben, ben benieuwd wanneer hij verlaagd is etc. Dan gauw maar weer een keertje meeten. (y)
Steve, volgende week zaterdag om 8 uur moet ik bij Mark van Lowering tuning zijn om de TTS wat te laten zakken.
Daarna kunnen we wel even een keertje meeten en die foto´s maken.

:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI en kawazxr
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!