Slechte FM ontvangst rcd330

De RCD330 die ik heb ingebouwd lijkt nogal slechte FM ontvangst te hebben, op sommige stukken heb je gewoon nooit ontvangst

Het is nu aangesloten met een dubbel naar enkel fakra kabeltje waar maar 1 van de antennes wordt gebruikt. Zou een kabel als deze https://www.bol.com/nl/nl/p/antenne-adapter-fakra-z-dubbel-fakra/9200000133236025/ hierbij kunnen helpen? Van foto lijkt het in ieder geval alsof het signaal van beide antenne's wordt gebruikt/gecombineerd. Of bestaan er ook actieve dual naar enkel fakra antenne versterkers? Kan zoiets zelf niet vinden helaas. FM ontvangst was altijd prima met de rns310 die er oorspronkelijk in zat...

Volkswagen  Polo 6R 
Naar mijn weten heeft de RCD330 geen AF (automatic frequency).
Dit betekend dat je radio niet zelf de beste frequentie zoekt die bij het radio station hoort.
Een RNS310 doet dat wel.
Ik weet niet of je hier rekening mee gehouden hebt bij de aanschaf?

Volkswagen  Polo 
Ik had dit met de RCD310 ook, probleem zat m in de dakantenne. Die was kapot gegaan door corrosie. Prutsklusje om te vervangen.

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Kia Zaad 1.0T-GDI 100pk| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk| Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
ik heb dit vaker gehoord van eigenaren van deze radio.

daarom had ik de keuze gemaakt om niet deze radio te kopen

en gewoon doorging met me rns310

Volkwagen  golf 8 2022 
Ik heb daar totaal geen probleem mee, moet wel zeggen dat ik weinig radio luister en vooral Spotify gebruik icm Carplay.

Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!