Slechte audiokwaliteit via CarPlay (Spotify)

Uit frustratie heb ik maar besloten een post te plaatsen.
Sinds een aantal maanden geleden is de kwaliteit van de audio via CarPlay zeer slecht in vergelijking met Bluetooth. Met name Spotify. De audio is minder helder, bass is slechter en het klinkt "muffled" (ik weet het Nederlandse woord hiervoor niet).

Een aantal dingen die ik heb geprobeerd:
- USB aansluiting telefoon schoongemaakt
- Nieuwe lighting kabel aangeschaft
- Infotainment opnieuw opgestart
- Spotify verwijderd en opnieuw geïnstalleerd

Ik gebruik dus nu Bluetooth om muziek af te spelen, maar vind dit wel minder gezien ik CarPlay het liefst gebruikt voor o.a navigatie.
Heeft iemand dit probleem ook?
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 95pk 
Over geluidkwaliteit durf ik niets te zeggen. Misschien OS update uitvoeren mits je telefoon dat aangeeft?

Wat mij opvalt is dat Spotify via Carplay de maximum geluid veel lager is dan met bluetooth.
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 TSI GTI 200pk 
Over geluidkwaliteit durf ik niets te zeggen. Misschien OS update uitvoeren mits je telefoon dat aangeeft?

Wat mij opvalt is dat Spotify via Carplay de maximum geluid veel lager is dan met bluetooth.
OS is up to date. Bizar dat bluetooth veel betere geluidskwaliteit heeft dan via carplay.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 95pk 
Ik merk ook wel degelijk verschil tussen CarPlay en BlueTooth. BlueTooth is inderdaad heel helder en harder geluid met meer bass. Maar de verschillen die jij noemt merk ik niet.
Ik had idd ook al willen reageren dat je eens naar de equalizer van Spotify kunt kijken, maar dat is al gereageerd.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: 2GPoloDriver
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!