[Seat][Leon 1P] even voorstellen mijn leon 1.2 tsi 2010

Hallo Allemaal!

Ik ben Brendan en dit is mijn Seat Leon 1.2 TSI uit 2010.
6hmihx.jpg

Ik heb deze auto iets meer dan 2 jaar geleden gekocht. inmiddels heb ik er al 40K meegereden en ik krijg maar geen genoeg van! en dat mag ik aannemen dat jullie dat ook niet doen met al jullie Seat bolides? voordat ik deze auto kocht zat ik heel erg te twijfelen, word het een 1M, een 1p of toch een 5F?Stick Out Tongue, ik reed al seat(ibiza 6k2) en daar wou ik niet vanaf stappen. Nou een 5F lag een beetje buiten het budget, maar tja dromen mag altijd toch? mijn oog begon steeds meer te vallen voor de 1P met name de facelift ik vond de pre-facelift net ff te rond, maar dat is mijn mening, maar goed een 1P FL dus, een cupra of toch een kleiner motortje, het werd dus het laatste, met name omdat ik toch wel een auto met een lage kilometerstand wou, en een cupra dan flink oploopt in prijs, ben ik voor de 1.2 gegaan, voor de rest een heerlijk motortje hoor, lekker zuinig zeg ik dan maar hahaStick Out Tongue.

Deze auto kreeg ik via een familielid doorgestuurd na inmiddels 5 1p's te hebben gezien, sprong deze auto echt naar buiten! hij was nagenoeg full options! het enige wat deze auto niet had waren het schuifkanteldak, armsteun en natuurlijk de LED achterlichten, maar dat houd mij niet tegen! deze auto moest het worden voor mij en zo gezegd zo gedaan. nadat alles was geregeld en de auto op naam stond kwam natuurlijk tijd voor het plezier! meteen lekker rondjes rijden(volgens mij heeft iedere autoliefhebber dat in zich) na een week een aantal tochtjes te hebben gedaan, begonnen er toch wat irritatiepuntjes te komen: de banden waren gecupped en de airco werd toch niet zo koud zoals ik van een airco gewend. ik ben toch maar terug naar de dealer gegaan waar ik deze auto gekocht hebt, ik had immers een half jaar bovag garantie. De dealer ging met mijn auto aan de slag, ik had bij de koop geëist dat er een grote beurt zou gedaan worden en dat er een nieuwe APK op kwam, maar goed ik weet ook niet altijd alles word gechecked maar goed dat doet er niet toe, de dealer had de banden vervangen, en de condensor ook, gelukkig allemaal garantie werk, ik kon weer verder gaan genieten van me auto.

Een aantal maanden verder wou ik natuurlijk wat aan het uiterlijk doen aan de wagen, allereerst natuurlijk andere velgen de standaard 17 inch wielen, die er al onder zaten( wat ik ook al hele mooie velg vind) had het toch net niet voor mij. Terwijl ik het internet aan het afstruinen ben opzoek naar velgen kwam er steeds 1 soort velg naar voren waar mijn ogen direct op vielen de: BBS CH! en ja hoor deze velg moest er komen, omdat ik geen liefhebber ben van 2e hands velgen( al een paar miskopen gedaan) heb ik besloten om deze set nieuw te kopen( ja een diepe graai in de portemonnee maar ik vind het ze waard) nadat de velgen er onder waren gemonteerd, en ik helemaal heppiedepeppie was, begon er een probleem te komen bij mijn auto: mijn deur ging niet meer open?:eek: hoe kwam dit? elke deur gaat open maar de mijne zegt: ''zoek het ff lekker zelf uit!'', jullie mogen best weten dat ik niet heel technisch ben, probeer het liever eerst wel zelf voordat ik naar de dealer ga, maar bij deze fout kreeg ik het niet voor elkaar + ik had nog steeds garantie. Ik weer terug naar de dealer, daar mijn verhaal uitgelegd, en ze gingen het voor me uitzoeken. de dealer had het probleem verholpen zeiden ze, dus oke maar weer door. na een week begon het probleem weer.... ik weer terug naar de dealer, en ze gingen het weer onderzoeken... het bleek het deurmechanisme te zijn( jaja ik weet het een bekend probleem) nadat deze vervangen was kon ik verder. inmiddels was het eind Oktober en de kou begon te komen. ik vond de 17 inch die ik de schuur had liggen toch nog wat missen maar goed genoeg voor de winter, ik wou de velgen toch een ander kleurtje geven. ik zelf werk in de metaal als magazijnmedewerker, waar ik dus ook goederenontvangst doe, aangezien wij ook spullen laten spuiten en onze spuiter het zelf komt brengen/halen ken ik onze spuiter maar al te goed. ik vroeg aan de spuiter of hij misschien mijn velgen kon spuiten? dat kon hij! dus ik was hartstikke blij, ik moest alleen wel voor zorgen dat velgen gestraald waren voor dat hij de velgen kon spuiten. de spuiter had ze inmiddels gespoten en dit is het resultaat:
28rgzh0.jpg
mochten jullie het willen weten ik heb deze velgen laten spuiten bij EPOXY B.V. in zwaanshoek.

ik vind het resultaat van de zwarte velgen erg mooi geworden, zwart op zwart geeft toch altijd een mooi effect! wel vind ik dat het de velg kleiner lijkt ogen. nadat ik de velgen had laten doen en natuurlijk de BBS erbij, vond ik dat auto nog steeds niet af was, zoals ik al zei miste de auto de armsteun, en dit miste ik zelf ook het leunen op de bekerhouders was het toch niet nietStick Out Tongue nadat ik de armsteun had gekocht en gemonteerd(helaas geen foto's van) ook waren mijn ogen gevallen op de LED achterlichten die de facelift kent, deze achterlichten vind ik zelf toch net ff wat mooier dan de standaard rondjes(zo noem ik ze) een setje bij de dealer koste ongeveer 640 euro, ik dacht dat ik opgelicht werd, maar nee het was echt zo! op marktplaats zijn ze niet te vinden, en als je ze vind zijn ze al verkocht. totdat een vriend van mij ze in een kapotte cupra zag zitten, ik heb gezegd dat ik ZE moest hebben! zo gezegd ben ik naar die vriend gereden, en ik heb de lichten opgehaald, ik weet ik zie ze zelf niet zitten maar toch maak het de auto toch net ff wat meer af!
2yyuyh2.jpg


inmiddels is het nu zomer 2018, aangezien ik vind dat mijn auto er netjes bij moet staan, was ik mijn auto met regelmaat, het liefst op de hand maar ik moet zeggen ook ik ben wel eens schuldig aan de wasstraat. toch heb ik deze zomer besloten om een coating aan te laten brengen op de auto! een coating van MA-FRA, de auto werd onderhanden genomen door een goede kennis van mij die een eigen poetsbedrijf heeft in mijn woonplaats. ik kan niet anders zeggen dat ik enorm blij ben met deze coating de auto glimpt als een gek, en het is veel makkelijker met wassen nu, ff afspoelen en klaar is, eens in de zoveel tijd natuurlijk wel nog ff goed wassen met speciale shampoo maar ik raad het zeker aan te doen als jullie hier over twijfelen mocht je nog een adres zoeken heb ik dat ook voor jullie! zie hier een aantal foto's nadat de coating is aangebracht:
2087c41.jpg

6hmihx.jpg

amw31c.jpg


ook ik heb het een ander aan mods gedaan op deze auto ik heb de achterklep veren veranderd samen met bumpers van een scirocco zodat deze bij het drukken van openen van de kofferbak automatisch er voor zorgt dat de klep open gaat. en ik heb gasveren geplaatst onder motorkap i.p.v de stang, mochten jullie hier vragen over hebben stel ze gerust ik wil ze ook desnoods voor je plaatsen!

aangezien ik nog lang ik niet klaar ben met deze auto wil ik hier mijn plannen delen met jullie, ik zal daarom ook onder deze post blijven reageren met foto's en veranderingen. hopelijk kunnen jullie ook met mij meedenken? in de vorm van evt adressen van bedrijven, ervaringen, en natuurlijk jullie mening.

de plannen voor de toekomst:
Bumpers voor en achter vervangen voor FR Bumpers( ja nep fr ik weet het maar ik vind die bumper gewoon mooierStick Out Tongue)
Dakspoiler Cupra
Verlagen (schroefset of air)
RVS Custom uitlaatsysteem)
Remklauwen ander kleurtje geven.

I will keep u posted!

groeten,

Brendan
rtq8uf.jpg
 
Seat  Leon  1.2 TSI 138 PK 228 NM 
Welkom Brendan!

Super mooie wagen! Zelf heb ik ook een 1p alleen uit 2009, en ja ik ben ook gevallen voor de Led achterlichten haha. Alleen mijn vraag is, hoe heb je deze storingsvrij gekregen? Ik rij nu al een jaar met een canbus storing en zelfs de Seat dealer kan mij niet helpen..
 

Bijlagen

  • IMG_20181207_133137.jpg
    IMG_20181207_133137.jpg
    478.3 KB · Weergaven: 27
Seat  Leon 1p1  1.4 TSI 150pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!