Schroefset of veren

DeFlip

Nieuw lid
De al bekende discussie: schroefsetje of toch sport vering. Na veel over gelezen te hebben ben ik er nog steeds niet uit. Ik zit nu te denken om het gewoon goedkoop te houden en een setje veren te kopen en icm met de standaard schokdempers te rijden. Auto is nog nieuwnieuw dus ik denk dat ie dit voorlopig even aankan EN ik wil hem niet meer dan 4cm verlagen. Maar is de comfort dan echt zoveel slechter dan een schroefset? En zit er veel verschil in de B en A merken schroefsetjes?

Met alleen veren heb je meer comfort dan een schroefset (setje Eibach pro bijvoorbeeld doet niet veel onder voor orginele sportieve onderstellen), of je moet een schroefset nemen dat ook in hardheid te stellen is, maar dat kost goed geld. Goedkope schroefsets zijn kut, weg comfort en een hoop gestuiter wat niet eens op een wegdek met hobbels het rijden ten goede komt.

Daar spreek ik je toch wel in tegen dat veren comfortabeler zijn dan veren. Citroene van het forum hier heeft h&r veren, ikzelf heb ap schroefkit. Het eerste wat Citroene zei bij een ritje was: amai veel comfortableren dan mijne polo. Erna met zijne gereden, was echt hard.

Ik heb ook absoluut geen lastvan gestuiter, iedereen die al meegereden heeft zei van amai, je merkt niet eens dat die verlaagd is. Zelf mijn grlotvader die last heeft van z'n rug merkte er nkets van.

Als ik gewoon een setje Eibach of H&R setje eronder gooi met standaard demping. Zal dat ok zijn denken jullie? Ik denk dat in principe met veren gewoon goed zit want zo komen alle autos toch ook van de fabriek? Tis echt de schokdempers die de verschil maken nu ik het zo hoor van jullie. En dat stuiterbal effect is ook gewoon weer op te lossen met die rubberen dingen tussen je veren toch?

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!