Schroefset, maar welke?

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 195
  • Startdatum
V

Verwijderd lid 195

Hé allemaal,

Na 60.000 kilometer gereden te hebben met Eibach verlagngsveren vind ik het nu tijd voor iets nieuws. Het comfort van mijn onderstel is over het algemeen acceptabel, wat mij is gaan irriteren is het feit dat de auto enorm op z'n veren 'beukt' bij het rijden over een hobbel, drempel of kuil in de weg.

Ik zoek een set die bovenal comfortabel is bij een verlaging van 25-30 of 30-30, lager ben ik niet van plan te gaan! Ik heb pas een keer gereden met een 6R met een schroefset, dat was de peppergrey 6R van Ger met ik geloof een Eibach pro street setje. Dat beviel erg goed, ik heb er maar een rondje mee gereden maar dat was een stuk beter dan mijn veertjes.

Zodoende ben ik mij gaan verdiepen in de wereld van schroefsets en sportonderstellen, na veel (lees: zeer veel) vergelijkend onderzoek en het lezen van reviews, heb ik mijn keuze weten te beperken tot de volgende keuze mogelijkheden:

AP Schroefset
Prijs: €500,-

+
Kwaliteit (dochteronderneming van KW)
Prijs
Goede reviews
-
Comfort (wisselende reviews)

Bilstein B12 Pro-Kit
Prijs: €500,-
+
Kwaliteit
Prijs
-
Comfort (ook weer veel verschillende verhalen)
Niet verstelbaar

Een andere optie is het nemen van dempers met veren, deze zijn niet verstelbaar in hoogte maar meestal op de juiste hoogte voor mij. Ik weet/lees bar weinig over deze sets op internet, iemand meer info?

Optie 3 is simpel, ik klap er een berg geld tegenaan en koop KW street comfort. Echter vind ik €1200 ex montage veel geld voor iets wat je eigenlijk niet kunt zien Stick Out Tongue

Rest mij nog de vraag waar ik de veren zou kunnen laten monteren. Mijn veren heb ik laten monteren door onze eigen Bas, daar was ik erg over te spreken! Dus Bas als je dit leest en het klinkt interessant, PM! ;)
 
hzo neem je niet de gulden middenweg en neem je een weitec setje? is prijs,qualtiteit,comfort allemaal zeer in orde

Voel je niet aangevallen, maar spreek je uit ervaring of heb je dat van horen zeggen?

Ik geloof je namelijk wel, maar ieder setje en ieder merk reageert anders op een bepaald model auto. Dat zal deels ook de reden zijn voor de vele tegenstrijdige verhalen op internet.

Ik kan uit ervaring zeggen waar ik niet naar op zoek ben. Zo ben ik een aantal keer meegereden met Bas in zijn voormalige 9n, ik kan mij herinneren dat hij een relatief goedkoop setje had (VMAXX of TA). Verder natuurlijk helemaal niks mis mee als je lekker laag wilt gaan, en natuurlijk een goede tandartsverzekering hebt Stick Out Tongue, maar dat was in mijn beleving de definitie van 'stug'.
 
Ja stugger dan TA-Technix onder een Polo 9n kan je niet! AP zou ik nemen boven de Bilstein puur omdat het op jouw gewenste hoogte af te stellen is. Anders doe je zo'n Bilstein set eronder en 'hangt hij op z'n kont', dan kan je er niks aan doen :S

Wil je allebei dan moet je haast naar de KW/Eibach setjes gaan inderdaad.
 
Jeroen, ik rijd nu op een Weitec schroefset deze bevalt mij heel erg goed. Wel heel stug in combinatie met de platte bandjes maar met de winterwielen eronder echt een prima setje.
 
@Xander Dat klopt, Eibach beloofde 25-30mm verlaging. Na montage van de veren zakte de auto meteen 40-50mm.

@Bas Dat word het waarschijnlijk geen Weitec setje, ik rijd namelijk het hele jaar door met 17".

Ik hoorde dat Koni ook erg comfortabel is, maar dan ga ik richting de €1000,-..
 
Ik rij op 18" met 215 35 getrokken op 8.5 J Stick Out Tongue

Jij hebt best comfortabele bandjes en dan in combinatie met een weitec setje rij je wel comfortabel. Ik heb met de 17 ers onder deze weitec set iig niet te klagen gehad :)
 
weitec is echt wel degelijk, heb er al bij iemand mee in de auto gezeten en was echt niet slecht qua comfort, daarnaast ga jij ook nog niets eens zo plat, dus dan behoud je altijd meer comfort dan dat je hem op het laagste zet, heb daar zelf ervaring in een cm of 2 voel je soms echt wel, ik lig nu op het laagste van kw met kortere veren achteraan half omlaag gedraaid dat is z'n dikke 3cm lager als voordien en ik kan nog altijd niet klagen qua comfort, ok het is wel hard maar dat is logisch hij moet stuger worden naarmate je lager gaat anders raak je constant de grond als ie te fel inveert , als je 1100 euro aan een setje wilt uitgeven dan raad ik je een kw var 1 inox line aan, zeer goede qualiteit comfort ook zeer goed, het probleem is als je op een schroefsetje gaat besparen, dat ga je je beklagen of het wordt een stuiterbal of hij is volledig door geroest na een half jaar etc...
en niet te vergeten de meeste rijden dan ook nog eens op laag profiel banden waardoor je nog ietsje harder en meer gaat voelen wat dus allemaal positief voor jouw is want daar heb je geen last van.
ps: Vaste veren NO GO! echt das het slechtste wat je kunt doen, voor hetzelfde ligt de auto op zijn kont of met zijn kont omhoog.
hopelijk heb je hier iets aan :wink: su6 met de zoektocht
 
Wat voor de één comfortabel is, is voor de andere een ruggenkraker. Ik rij met een AP schroefkit (wel een 9N3) en ik vind deze nog comfortabel, maar andere mensen die meerijden zeggen dat het zo hard ligt als iets. Is kwestie van wat je gewoon bent, een verlaagde auto, maakt niet uit met veren of schroefkit ligt zoiso al harder, als je nooit met een verlaagd voertuig gereden hebt zal dit idd hard aanvoelen omdat je de (meestal) zachte, originele vering gewoon bent.
 
We komen al in de buurt, bedankt voor de reacties allemaal!

Comfort is natuurlijk een persoonlijke kwestie, wat ik zelf als oncomfortabel ervaar in mijn huidige opstelling is het inzakken van de dempers. Zo kun je goed merken dat de originele dempers niet gemaakt zijn voor korte verlagingsveren. Wanneer de auto voldoende neerwaarts momentum heeft, bijvoorbeeld bij het rijden over een hobbel, levert de demper te weinig tegendruk waardoor de auto door zijn veren zakt met een klap als gevolg. Op een normale hobbelweg is het comfort echter niet eens zo slecht.

Iemand ervaring met Bilstein, met name de B14?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!