schakelaar dashbord 6r

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zoek een schakelaar voor in het dashbord van een 6r.
In de rij waar de alarmlichten, achterruit verwarming, stoelverwarming etc inzitten.

Ik wil iets extra's aan/uit schakelen, en een originele schakelaar is wat mooier dan ergens een nepper..

Ik zal ook de dealer vragen of die het onderdeelnummer kan vinden en wat het kost, maar wellicht weet iemand hier het ook.
 
jacovn zei:
Volgends de dealer die ik gebeld heb kan dit niet. Die schakelaars zitten op de systeembus, en zijn geen gewone aan/uit schakelaars.


Dat kan, maar als je zelf 12Volt naar de schakelaar aanlegt moet het toch kunnen.
De schakelaar hoeft toch niet aangemeld bij de auto....
En als je de extra's met een relais schakelt loopt er ook bijna geen stroom door de schakelaar dus die moet het dan wel aan kunnen.
En als de schakelaar een "tiptoets" is moet je misschien een overname contact op het relais zetten.
Iets omslachtiger maar wel te doen lijkt me....

Even schieuwnierig, welke extra's wil je schakelen?
Bij mij zijn alle plekjes bezet, heb jij nog wel een plekje over??
 
PoloBM zei:
jacovn zei:
Volgends de dealer die ik gebeld heb kan dit niet. Die schakelaars zitten op de systeembus, en zijn geen gewone aan/uit schakelaars.


Dat kan, maar als je zelf 12Volt naar de schakelaar aanlegt moet het toch kunnen.
De schakelaar hoeft toch niet aangemeld bij de auto....
En als je de extra's met een relais schakelt loopt er ook bijna geen stroom door de schakelaar dus die moet het dan wel aan kunnen.
En als de schakelaar een "tiptoets" is moet je misschien een overname contact op het relais zetten.
Iets omslachtiger maar wel te doen lijkt me....

Even schieuwnierig, welke extra's wil je schakelen?
Bij mij zijn alle plekjes bezet, heb jij nog wel een plekje over??

Ik heb de start-stop knop positie nog leeg :)

Lasershield aan/uit knop is standaard een domme tuimelaar schakelaar, dat leek me wel iets om netjes onder handbereik in het dashbord te hebben.

Maar .. de knoppen waren niet eens los leverbaar volgens de dealer.. Om nu een half dashbord opnieuw te kopen om het uit te proberen vind ik ook overdreven.
 
jacovn zei:
Ik heb de start-stop knop positie nog leeg :)

Lasershield aan/uit knop is standaard een domme tuimelaar schakelaar, dat leek me wel iets om netjes onder handbereik in het dashbord te hebben.

Maar .. de knoppen waren niet eens los leverbaar volgens de dealer.. Om nu een half dashbord opnieuw te kopen om het uit te proberen vind ik ook overdreven.


op ebay.de staan er wel een aantal ESP of alarmlicht schakelaars.Kost ongeveer 10 euro.
Ook heb ik ergens een site gezien waar de plaatjes op de schakelaars kunnen worden aangepast.Moet ik even zoeken.....

Origineel is dan inderdaad veel mooier.
Heb vroeger een "taxi-schakelaar" in de passat gehad om deze accessoires te schakelen Big Grin
 
Gevonden:

http://carstyle4you.com/index.php?cPath=16_75_77_79

Handige uitbreiding op de bestaande schakelaars.
Een schema....

Ik had destijds mijn "garagedeur opener" gewoon rechtstreeks op de schakelaar aangesloten.
Die trok maar een 300-500 mA en dat was wel OK voor de schakelaar.
Ik weet niet wat de schakelaars van de 6R mogen hebben aan stroom.
Als er teveel stroom door gaat lopen kan hij kapot gaan (smelten van binnen), vandaar mijn opmerking om het met een relais te schakelen.
Misschien is er iemand die even op het elektrische schema van een 6R kan kijken of het alleen een tiptoets is of een echte schakelaar.
En je kan zelf even kijken hoeveel stroom de "parkeersensor" trekt .
 
Ik lees het volgende

Wir bieten Ihnen die Möglichkeit Ihren Blinddeckel funktional, als Taster bzw. Schalter Version zu verwenden. Sie bekommen von uns einen originalen VW Taster/Schalter für Ihr Fahrzeug mit Ihrem ausgewähltem Motiv inkl. Kabel für die Beleuchtung und Funktion. (Wenn Sie genauere Informationen dazu benötigenn, schreiben Sie uns einfach eine E-Mail)


Ik neem aan dat voor die 29,95 het een schakelaar is.

Ik heb nu een 2e hands op Ebay gekocht voor 8.5 euro inclusief verzenden, en die ga ik eerst wel eens bekijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!