ruitenwisser probleem 9n

Ik heb een polo 9n uit 2002 (tdi 55 kw) en sinds een kort zeer hinderlijk probleem: de ruitenwissers voor werken niet meer goed. De auto heeft een regensensor, die werkte tot voor kort prima. Nu werken de ruitenwissers alleen nog maar als ik ze aanzet en dan ook aan laat staan (automatisch dus). Als ik ze vervolgens af zet, doen ze het daarna de ene keer wel en de volgende keer weer niet. Ditzelfde geldt precies hetzelfde voor eenmalig wissen of automatisch snel wissen. Op de regensensor/interval stand zet ik hem sowieso niet meer. Als ik de auto voorheen van het contact haalde, deed hij het daarna altijd weer. Maar ook dat helpt de laatste tijd niet meer. Ik kan geen oorzaak nagaan voor wanneer hij het wel of niet doet. Mijn garage heeft het motortje vervangen maar dit heeft niet geholpen. Ze hebben verder ook 'alles' nagekeken maar kunnen geen oorzaak vinden. Ook hebben ze ook contact gehad met de importeur maar die kende het probleem ook niet. Vreemd genoeg wisten ze me wel te vertellen dat ze een andere polo in onderhoud hebben met precies hetzelfde probleem.

Herkent iemand dit probleem of weet iemand wat hier aan de oorzaak van zou kunnen zijn? Als dit zo doorgaat overweeg ik zelfs een nieuwe auto te kopen, zo irritant is het!
 
Riekt inderdaad naar kabelprobleempje in de handeltjes :) Heb ik ook gehad maar dan met de cruisecontrol. Eerst viel die alleen uit als ik de richtingaanwijzer aanzette, op gegeven moment viel ie uit op het moment dat ik lichtjes tegen de handel aan tikte en op het laatste knipperde de cruise constant aan/uit. Nieuwe handeltjes besteld en erin gezet en probleem was verholpen :)
 
Hartelijk alvast voor de suggesties.
Zou de handel misschien kunnen zijn, zal eens kijken. Vreemd genoeg werkt de wisser van de achteruit wel zonder problemen en die wordt toch door dezelfde handel bediend?
 
Ja maar staat wel weer los van de wisser voor, wat het ook nog kan zijn is het relais voor de ruitenwisser. maar zou idd beginnen met een nieuwe/andere handel. Ik heb er eventueel nog een voor je liggen met slechts enkele duizende km's ervaring. Is van ee auto met boordcomputer en zonder cruisecontrol (maar kun je wel de cruisecontrol handel die je nu hebt op overzetten).
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!