Ruiten weigeren dienst bij koud weer

IbifaHo

Bekend lid
3,552
620
193
Mischien een beetje laat om het te vragen aangezien de winter (hopelijk!) eindelijk gedaan is.

Bij de Polo van mijn moeder weigeren de ruiten soms open te gaan als het goed gevroren heeft (ruiten zijn niet toegevroren).
Het lijkt net of de raammotor blokkeert. Het is ook niet altijd, de Polo staat buiten maar beschut van wind.

De ene keer was het -3 en had ze 'prijs' & de nacht erna was het -10 en toen werkten de ruiten zonder probleem. Nog iemand die dit probleem al ondervonden heeft? Ik dacht van voor volgende winter de raammotoren in te pakken zodat die mss wat minder last van de koude hebben?

Grt Tim
 
Heb de golf eens buiten laten staan en de Polo van mijn moeder in de garage (niet verwarmd) en de ruit half open gelaten & 's morgens wou ie ook niet meer open of toe. Zou natuurlijk nog altijd wel kunnen ivm vervriezen, maar het lijkt mij echt raar dat ze dan ook nog vervriezen. Het is btw ook altijd de zelfde ruit, enkel bestuurdersruit.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!