Ronaldakis' Polo 9N3

Hallo allemaal,

wij zijn Ronald en Anouk uit Kerkrade (Zuid Limburg). Na twee Mini's gereden te hebben (een R50 en R56) zijn we overgestapt naar een Polo. In eerste instantie waren we op zoek naar een cooper (s) maar dan van het oudere type Mini. De huidige Mini (R56) beviel ons niet zo goed. Maar in onze zoektocht zijn we deze Polo tegengekomen bij een particulier in Dortmund (Duitsland), waar we geen nee tegen konden zeggen. Tevens heb ik (Ronald) in een ver verleden al eens een 9N gehad, wat ik een hele fijne auto vond. Verklaart de overstap wellicht wat meer Big Grin .

Meer over de polo;
Het is een sportline uit 12-2005 met leuke opties zoals een climatronic, schuifkanteldak in de kleur silver-bird metalllic. Slechts 63.000 km op de teller van de eerste eigenaar.

[





Afgelopen zaterdag met Roy78 van hier op het forum de auto een wax-oyl behandeling gegeven. Dus klaar voor de winter en de Nederlandse kentekenplaten ;) .
 
Bedankt voor de leuke reacties! Heeft vast en zeker te maken met die geweldige foto's Roy Big Grin

Volgens mijn berekening mag ik nog € 1093,- aan BPM betalen. Daarnaast komen er nog +/- € 100,- aan keuringskosten bij. Morgenmiddag keuringsafspraak bij de RDW in Elsloo en dan hoop ik halverwege november de weg op te kunnen.

Een globale schatting kun je maken via http://www.autoweek.nl - via de balk financieel en dan de BPM calculator. Ook kun je http://www.autotelex.nl gebruiken, echter kost deze berekening je € 15,50 met als voordeel dat je meteen op de officiele formulieren kunt afdrukken. Scheelt dan een hoop extra papierwerk en ergernis bij de RDW.
 
Vandaag langsgeweest bij de RDW in Elsloo.
Het was deze keer allemaal zo gepiept gelukkig. Verwacht rond volgende week te kunnen rijden.

@shooter
Plannen zijn er volop! Maar aangezien mijn vriendin de polo dagelijks gaat gebruiken en er nog een bruiloft op stapel staat waar we voor moeten sparen, zal het allemaal een wat lagere prioriteit hebben. Maar hey ... dromen mag ... toch?
Dus hierbij de wishlist;

* zemex usb interface voor rcd200 (iemand ervaringen hiermee?)
* schroefset
* gti koplampen
* golf VI R Stuur (zoals dat van Roy78 - heerlijk stuurtje :cool: )
* 17 inch velgen (is 5x112 om te zetten naar 5x100 middels adapters?)

Ik vond deze velg (7,5 x 17) namelijk erg mooi in combinatie met de kleur van de auto.

Het is een VW-replica (italiaans) dat volgens mij origineel als optie op de passat geleverd kan worden. Helaas alleen als 5x112. Daarbij weet ik ook niet of het qua ET-waarde (47) gaat passen.

Daarbij lijken me de Turbine wielen van Audi (standaard op de TT RS) ook erg mooi op een 9N3. Maar hetzelfde probleem als bovenstaande velg.

Iemand wellicht een plaatje van een van beide velgen op een 9N3?
Heb via google niet veel gevonden helaas :( .
 
@Ger
thx voor de link. Maar met WSP bedoelde ik het merk van de velg. WSP is namelijk uit Italie en zouden van betere kwaliteit moeten zijn dan de replica velgen uit China. Zodoende mijn vraag over bladerende lak enzo.

@ Roy
Eind november ben ik jarig ;)
 
Ronaldakis zei:
@Ger
thx voor de link. Maar met WSP bedoelde ik het merk van de velg. WSP is namelijk uit Italie en zouden van betere kwaliteit moeten zijn dan de replica velgen uit China. Zodoende mijn vraag over bladerende lak enzo.

@ Roy
Eind november ben ik jarig ;)


nou geen bladerende lak of zo ;)

groeten ger
 
Nou, huis DJ is een groot woord. De muziek is een andere hobby van me.
Ik draai regelmatig op feesten en partijen en vind het leuk om up to date te blijven met de huidige muziek. Zelf ik heb ik een aantal jaren in een grotere discotheek in Heerlen mogen draaien, dus die muziek blijft er in zitten. Maar goed:
Back on topic!
 
Auto afgelopen week bij de monteur geweest voor zijn 60.000km beurt en direct de winterbanden laten monteren. Geen gekke dingen aan het licht gekomen gelukkig!

Vandaag de polo gewassen met Roy78 in het zonnetje :cool:
Zeer tevreden overigens over de waxoyl! Auto is extreem glad en vliegjes en ander vuil krijgen geen vat op de lak! Maakt het poetsen tot een koud kunstje!



 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!