Roetfilter lampje brandt oranje

racoon

Actief lid
Ik heb een vw polo uit 2011, deze heeft recent een nieuwe roetfilter gekregen, regelmatig heb ik dat voor lange tijd het roetfilter lampje oranje brand, na lange tijd gaat hij weer uit.

Ben bij de garage geweest, tijdens het uitlezen geen storing gevonden en er zit ongeveer 0,70 gram roet in.

Iemand een idee wat dit kan zijn en of het kwaad kan?

Volkswagen polo  6r 
Niet direct, pas wanneer die knippert geeft die aan dat er problemen zijn (denk aan echt te dicht zitten, auto gaat dan ook in noodloop). Dacht dat oranje alleen aangeeft dat er een stevige hoeveelheid inzit en dat met regulier rijden wat jij doet het er niet uit komt. Dit is op te lossen door dan op de snelweg in de 4 te rijden voor een paar minuten (bij 100 of gewoon in de 5 bij 130), of via VCDS een geforceerde regeneratie starten.

Rij je wel langere afstanden op de snelweg is dit wel een probleem / of laat een onderliggend probleem zien zoals defecte injectoren

Waarom heb je een nieuwe roetfilter gekregen, zit er een originele weer onder?

Vw  Polo 
Ik heb een vw polo uit 2011, deze heeft recent een nieuwe roetfilter gekregen, regelmatig heb ik dat voor lange tijd het roetfilter lampje oranje brand, na lange tijd gaat hij weer uit.

Ben bij de garage geweest, tijdens het uitlezen geen storing gevonden en er zit ongeveer 0,70 gram roet in.

Iemand een idee wat dit kan zijn en of het kwaad kan?
De oude roetfilter gaf veel problemen waardoor ik al een paar keer helemaal stil ben komen te staan, welke roetfilter er nu in zit durf ik niet te zeggen.

Ik rijd 2 dagen per week 50 km per dag over de snelweg

Laatst bewerkt:
Volkswagen polo  6r 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!