RNS310 MDI: Freecom 320GB harddisk USB3.0

Hallo allemaal,

We krijgen het al maanden niet voor elkaar.
We hebben een Freecom Classic 320GB 2,5" harddisk gekocht, USB 3 (!).
Dit aangesloten op een Volkswagen Polo GTI met RNS310.
Deze netjes geformatteerd als FAT32 (is uit de doos al zo, maar toch).
Muziek er op; aansluiten: Geen Medium Actief. Schijf gaat netjes draaien, gaat lezen (je hoort pruttelen/tikken), maar helaas.

Handelswijze:
- HD geformatteerd met speciale programma's (zodat je de block size kan kiezen, en zelfs FAT32 met en zonder LBA).
- Partitie actief gemaakt
- Bestanden en mappen aangepast op de disk
- Gevuld vanaf een Macbook en vanaf een PC
- Harddisk omgeruild in de winkel uit pure frustratie
- Partitie actief gemarkeerd (wel/niet gewisseld)
- RNS310 firmware succesvol geupdate naar nieuwste versie (/edit: MDI)
- Andere USB kabel aangesloten in auto
- Schijf aangesloten in Volvo V50 die ook FAT32 USB schijven leest; werkt niet!

Dus helaas, we komen er niet meer uit. Hoe krijgen we deze schijf aan de praat?
Misschien geef ik hiermee zelf het antwoord al, maar toch vraag ik het: Is het feit dat deze schijf USB3.0 is, het probleem? Is er iemand die dit zeker weet? USB3.0 is namelijk compatible met USB2.0 en op de PC en Mac doet de schijf het dan ook prima.

Graag elk advies welkom. Mag best technisch, ik ben al 15+ jaar IT'er dus dit is een deel van mijn vak... maar ik kom er niet meer uit. :)
 
ik had ook een 750gb HD die ik er eerst tussen wilde hangen maar werkte niet had ook veel van de bovenstaande oplossingen geprobeerd...ik heb nu maar een USB stickie er tussen hangen (was het uitzoeken beu)...
 
Lees dit topic eventjes, hier zeggen ze wat over HDD's op de RNS310
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... SB-Devices

The problem with external HDDs is that they often draw more power than the USB spec allows. a single USB port can only put out 1A of power. Most laptop HDDs need around 700-800mA while running, but during spinup they can take as much as 1.5A or 2A.

If you listen closely to the drive you'll probably hear it repeatedly trying to start and not ever fully spinning up.

Hier nog een Nederlands topic:
http://www.scirocco-club.nl/forum/index ... opic=703.0
 
In de startpost schrijf ik "RNS310 firmware geupdate naar nieuwste versie" maar ik bedoel daar de MDI firmware mee, mijn fout.
Maar; die heb ik dus al.

Het startvermogen van de disk zou nog een issue kunnen zijn, ware het niet dat hij netjes gaat draaien en niks geks doet. En ik weet hoe disks klinken als er iets niet goed is ;)
Rest mijn vermoeden dat het komt omdat het een USB3.0 schijf is.
Iemand anders die al een USB3.0 schijf heeft en een RNS310?
 
Moet haast wel de USB 3.0 zijn op basis van je trial & error. Ik heb zonder problemen een Seagate 250gb USB 2.0 draaien op de VAG Multimedia-aansluiting.

Blijft natuurlijk een auto waar je de HDD aan hangt. Hangend aan een PC zal door de compatibiliteit geen probleem ontstaan, maar de RNS-310 is geen PC. Ook het feit dat de HDD alleen gezien wordt als hij op het ouderwetse FAT32 is geformateerd toont al aan dat het allemaal erg nauw luistert.

HDD met USB 2.0 proberen en je weet of je aansluiting goed is.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!