RNS 315 volledige functionaliteit activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb een Polo 6R uit 2010. Deze is uitgevoerd met een RNS310 en een bluetooth cradle op het dashboard.
Om volledige bluetooth functionaliteit te krijgen heb ik de RNS310 gewisseld met een RNS315 met ingebouwde bluetooth.

Nu zou ik graag de cradle compleet willen verwijderen en alle functionaliteit van de RNS315 willen gebruiken.
Via VCDS is de cradle al gedeactiveerd en is de bluetooth in de RNS315 geactiveerd. Maar toch blijft de cradle "voorrang" krijgen. Zelfs als ik de cradle volledig loskoppel door de stekkers achter het dashboardkastje los te maken, blijft deze nog steeds in het systeem.

Zijn er nog meer opties die ik kan proberen/uitvoeren?

Bijvoorbaat dank voor de reactie(s). Excuses als deze vraag al eens is beantwoord, ik heb gezocht maar niets gevonden.

Groetjes Paul
 

Bijlagen

  • Cradle.jpg
    Cradle.jpg
    22.7 KB · Weergaven: 15
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
Vcds cradel deactiveren!.
Is heel makkelijk!
Maar wel vcds nodig.
Waar woon je?
Anders kan ik je helpen

Hoi Franklin, de cradle is al gedeactiveerd via VCDS. Of ken je nog andere methodes? Ik woon in Weert, dat is voor de meeste mensen een eindje rijden :)

Wat je ook kan doen is een deel van je stekker los halen.
Zit een blokje in voor de credel

De stekker loshalen achter de cradle heb ik ook al geprobeerd. De cradle stopte hierdoor met werken, maar de RNS315 gedroeg zich nog steeds alsof hij de cradle in gebruik had.

Is er wel een microfoon geïnstalleerd voor de Bluetooth?

Hoi Tarabass, volgens mij wel. Kan ik dit extra controleren?


Bedankt voor jullie reacties!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
Misschien is dit ten overvloede. Maar niet elke rns315 heeft inbouwde BT. Sommige maken gebruik van bt module welke onder de rechter voorstoel ligt. Dit doet de mijne bijv.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Deze topic mag gesloten worden.

Uiteindelijk is het opgelost door de losse bluetooth module onder de stoel te verwijderen. Hierdoor kreeg de 315 alle prioriteit en functionaliteit. Hierna nog een aparte mic kabel getrokken naar het hemel licht en klaar.
Iedereen bedankt voor de feedback!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!