RNS 315 en telefoonfuncties

Ik heb een vraag over de RNS 315 en de telefoonvoorbereiding. Er staat dat je om te bellen en verdere functies van je GSM te gebruiken een telefoonvoorbereiding "plus" nodig hebt. In dat geval komt er dan een houdertje op je dashboard met een bleutooth-ontvanger. Een toevoeging waar ik dus niet op zit te wachten omdat ik dat lelijk vind. Werkt de telefoon (ik heb een iphone 4) ook zonder die toevoeging? Bij mijn Golf 6 was de telefoonvoorbereiding plus een extra kastje onder de bijrijderstoel en dat werkte perfect. Graag jullie reacties.
 
Ik heb een RNS 315 en een iPhone 4 zonder "toevoeging". De ingebouwde bluetooth van de RNS werkt prima.
Kan bellen, audio streamen en door mijn contacten bladeren.

Is die telefoonvoorbereiding "Plus" niet bedoeld voor de oudere RNS 310?
 
Dat alles werkt louter en alleen met de RNS315 heb ik al eerder gelezen maar de dealer zegt dat er een "plus" bij moet en je dan dus een pukkel op je dashboard krijgt. Ik herken de discussie wel bij de Golf 6 die ik in 2010 bestelde, zelfde verhaal.
 
Wat ik weet is dat hij met en zonder bluetooth geleverd is. Bluetooth zit standaard in de RNS 315, maar is dan niet geactiveerd.
Met VCDS is die te unlocken, maar het kan natuurlijk ook met een (lelijke) externe bluetooth module.
Dit schiet al iets meer op maar er wordt gezegd in de link dat er later door VW een chip is weggelaten die activeren onmogelijk maakt. Begint erop te lijken dat ze meer willen verkopen bij VW dan nodig is. Kwestie van proberen dus voor ik ga bestellen en misschien uiteindelijk een niet werkend bleutooth apparaat heb en moet gaan upgraden achteraf.
 
Ik heb de RNS315 achteraf laten inbouwen. Daardoor geen "pukkel". Bluetooth werkt perfect.
GPS antenne is verdekt ingebouwd, dus geen haaienvin maar een gewone dakantenne.
Hiermee wordt gepoogd de aandacht van het dievengilde weg te houden. Volgens dealer in haaienvin een visitekaartje.
Microfoon is ook achteraf ingebouwd.
 
Vandaag proefrit gemaakt in Eindhoven. De dealer vertelde inderdaad dat de pukkel geen enkele functie meer had en niets toevoegde maar wel ingebouwd wordt door de fabriek. Voorkomen van de pukkel kan dus alleen als ik navigatie zou laten inbouwen door de dealer achteraf. Bleutoothfuncties weren dan normaal, geen haaievin (kan wel) maar het geheel is iets duurder dan af fabriek maar dan wel zonder lelijke telefoonhouder.
 
Wat ik me afvraag is,

Past een iPhone 4 of iPhone 5 in zo'n houder?
Ik heb dus helaas ook zo'n pukkel.
Ik heb me niet op tijd laten informeren helaas :(
maarja, fouten kan je van leren.

Ik vraag me af, kan ik hem alsnog eraf rukken?
zeker 2 lelijke gaten in mn dash dan?
En anders zit hij mij best, maar als er geen iPhone in past, is de functie ook gelijk weg voor mij :S
Wat moet ik er dan mee?
Laad hij een iPhone op?
zit er uberhaupt iets in van een oplader?

sorry, ik heb teveel vragen over dat ding xD
volgende week vrijdag kan ik de antwoorden zelf ontdekken maar ben even erg nieuwsgierig.
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
Ik heb hier geen antwoord gehad maar het wel zelf kunnen achterhalen.
Je krijgt met die pukkel eigen een soort 'voorbereidende' houder.
Er kan een adapter worden besteld via de dealer om hem geschikt te maken voor diverse telefoons.
Mijn dealer kon voor de iPhone 5 nog niet bestellen, voor de iPhone 4/4s wel, de oudere iPhones ook.

Ik heb nog niet gezocht of dit ook los van internet te plukken is.
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
In die pukkel ging voorheen de Bluetooth module. Echter sinds de RNS315 zit Bluetooth in de RNS zelf, waardoor de pukkel zijn nut verloren heeft. Helaas wordt dat ding nog wel steeds ingebouwd met Telefoonvoorbereiding Plus, met denk ik als enige rede dat je daar een telefoonhouder overheen kan plaatsen (a 200euro als ik het goed begrepen heb).
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!