Richards Polo 9N3 GTI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook deze plannen klinken goed.

Voor chippen hoef je niet bang te zijn zolang je het maar bij een bedrijf laat doen wat positief bekend staat.
En als ik zou moeten kiezen zou ik eerst de updates doen die je wilt doen en dan een chip op maat.
Anders geef je 2x geld uit aan chippen.

Ik zit er ook zwaar aan te denken om een milltek systeem eronder te doen.
 
ik zou eerst al die upgrades doen voor je gaat chippen idd, en dan wel echt een chip op maat ipv een standaard pakketje! miltek heb ik gezien op de audi a3 van Killmfd hier op het forum.. kwaliteit ziet er echt super uit! en het geluid is ook very nice Big Grin

hij heeft overigens ook de forge slangen e.d. ook zeer nette kwaliteit!

dikke aanraders wat je allemaal wilt dus! :)
 
Re: Richards Polo 9N3 GTI | update P17 |

Richard zei:
Er zitten volgens mij 2 schroefjes in. links en rechts.
Verder is gewoon trekken.
Je moet wel echt serieus aan je bumper gaan hangen... Ik had ook zoiets van zal dat wel goed gaan maar ze zitten gewoon geklikt.
Hard trekken dus! Succes!

Hoe heb je het opgelost met je intercooler die achter het linker rooster zit?

Ik had de roosters eruit en toen zag ik bij de originele dat er een kunststof bakje achter zit die de lucht naar de intercooler stuurt.
Als je de honingraad rooster erin doet dan krijgt de intercooler geen koude frisse lucht meer.

Dus ik heb de originele er maar weer terug in geklikt.
 
er zijn 2 versies van die grilletjes, die wat jij hebt is voor een "gewone polo"
er is een versie wat open gemaakt is ook, deze is bedoeld voor de GTI.

je wil 6sec doen naar 100Km/u?
chip je polo en je zit er al aan mits je iets of wat kan rijden.
ik deed met mn stock polo GTI al 6.3sec... ;)
dus met 200pk en 300nM zal je zowiezo wel 6sec halen.
ik zit nu op 240pk en richting 400Nm.
0-100 zit nu op 5.6sec maar kan nog wel ietsje beter.

dus je wil je GTI gaan tunen...
ik ben wel iemand van mening, als je iets doet, doe het tegoei...
dus zowiezo, eerst hardware, dan software, voor dezelfde reden als John je al zei ;)
je plannen klinken zeer goed, maar er komen nog enkele dingen bij die je zal nodig hebben.
zeker als je safe 220pk wil draaien.
het behalen van 220pk is niks, maar het aanhouden is iets helemaal anders.
de stock intercooler van de GTI (alle 1.8T met K03 & K03s trouwens) zijn totaal niet gemaakt voor dit vermogen.
hij ligt ook nog eens op een barslechte plaats en dat resulteerd dan in overdonderende heatsoak...
je zal een inlaattemperatuur krijgen van 80C° en meer zelfs, en dit is allesbehalve goed.
dus investeer in een GOEDE intercooler en geniet van de levensduur van je motor en turbo.
ook zal je als je 220pk hebt MET intercooler ook altijd 220pk hebben.
laat je de stock intercooler staan zal hij bij 1x gassen 220pk hebben, 2de x doortrekken 210pk en na 3 - 4x doortrekken nog maar 190pk of mss zelfs nog minder bij iet wat warm weer... ;)

je wil de Forge TIP steken, zeer goed ekeuze aangezien de stock TIP enorm beperkt is in flow.
je zal zien dat de bocht wat naar de turbo toegaat enorm versmalt is.
op een gechipte auto geeft dit zowiezo meer vermogen en ademruimte.

throtlle body hose zou je niet direct verwachten maar is een zeer goede upgrade.
op je originele traject zit een aftakking om het motorgeluid in de auto te halen.
zorgt voor een sportieve ronk maar is nutteloos als de pest.
op het exemplaar van forge kan je deze aftakking niet meer aansluiten en met goede reden!
dit is allemaal verloren debiet, als je het verschil voor/na zou kunnen doen, zou je merken dat je gasrespons verbeterd.

de Milltek is ook een zeer goede keuze, zou standaard al op de polo moeten zitten! :mrgreen:

tot slot heb je nog nodig:
- Audi RS2 bougies
deze heb je nodig omdat ze een graad kouder zijn als de originele.
en als je gaat chippen ga je meer turbodruk draaien.
meer turbodruk betekend meer warmte, en soms kan het zijn dat de originele bougies hun vonkkopje gaan smelten.
dus beter voorkomen dan genezen.
ook kan je met de RS2 bougies meer spelen met de ontsteking als hij op maat gemapt word.

- 4bar FPR (benzinedrukregelaar)
is ook iets dat je zal nodig hebben omdat je verder gaat dan enkel chipje.
standaard geeft hij 3bar, en dit zal te weinig zijn om genoeg brandstof te voorzien in de injectoren.
met als gevolg dat je je vermogen niet zal halen en/of dat hij te arm zal lopen.
wat beter is nog is als je een andere injectoren steekt of benzinepomp.
maar injectoren zijn peperduur en beetje overbodig bij deze set up.
en brandstofpomp kost ook +-180€ (TT225 model)
dus daarom mss beter drukregelaar nemen, kost iets van 50 - 80€.
tenzij je veel op circuit gaat rijden, dan zou ik toch zeggen, neem injectoren of brandstofpomp.

je koppeling kan dit vermogen aan, echter zal hij zowiezo wel erg hard slijten.
hou hier ook rekening mee.
je remmen net hetzelfde verhaal.
je zal merken als je ermee doorrijd dat je remmen het moeilijk hebben.
ze kunnen het vermogen aan, maar is echt wel de limiet.
als ze versleten zijn raad ik aan: Tarox G88 schijven, Ferrodo DS2500 remblokken en DOT 5.1 remolie.
je zal je auto niet meer herkennen aan stopkracht :twisted:
het is niet nodig een ombouw te doen naar grotere remmen, de originele 288mm grootte is voldoende (al is ombouw naar groter altijd beter maar ook veel kostelijker)
tenzij ook weer je regelmatig op circuit rijd, dan beter wel.

wil je toch opteren voor een ombouw, neem de remmen (ook de klauwen) van de TT 225pk quattro.
deze zijn 312mm.
steek er goede schijven, blokken en olie onder en je hebt stopkracht zat.
voordeel hiervan is dat je de originele 16" velg nog erover krijgt, neem je groter dan ga je naar 17" moeten gaan.

sorry voor de hele lange uitleg, maar ik spreek uit ervaring en ondervinding.
dus hopelijk heb je er wat aan ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!