Regensensor doet maar wat

Goedemiddag,

Ik ervaar problemen met mijn regensensor, als ik hem op de regensensor stand zet van 0 naar 1 dan gaan de ruitenwissers niet 1x heen en weer wat normaal zou moeten.
De regensensor werkt dan wel maar leeft soms zijn eigen level ruitenwissers blijven gewoon heen en weer gaan stoppen niet. Het regent heel zachtjes en hij blijft constant op en neer gaan hij stopt maar niet. Uitlezen werkt niet er komen geen storingen naar voren.

Iemand dit soort problemen eerder gehad? ik vermoed de hendel.

Met vriendelijke groet,
 
Volkswagen  Polo  - 
Zit er op een AW niet een schakelaartje die de gevoeligheid van je regensensor bepaalt?
Op mijn 6R zit er bovenop de hendel van de ruitenwisser een schakelaartje die ik heen er weer kan doen voor de gevoeligheid, wellicht is dat het?
 
Volkswagen  Polo 6r Highline R-Line DSG Schuifdak  1.4 86pk 
Zit er op een AW niet een schakelaartje die de gevoeligheid van je regensensor bepaalt?
Op mijn 6R zit er bovenop de hendel van de ruitenwisser een schakelaartje die ik heen er weer kan doen voor de gevoeligheid, wellicht is dat het?
Nee is het helaas ook niet, veranderd naar het laagste niveau en hij blijft zo.
 
Volkswagen  Polo  - 
Die regensensoren werken vooral bij lichte regenval naar mijn mening niet geweldig. Bij mijn Passat 3C heb ik precies hetzelfde verhaal. Bij lichte regenval gaat ie tekeer alsof z'n leven er vanaf hangt en heel soms bij gemiddelde regenval hanteerd hij vrij lange intervallen.

Waar ik zelf eens mee heb zitten stoeien is een setting via VCDS om het type voorruit te veranderen (tint). Zo zorg je er ook voor dat je lampen b.v. eerder gaan branden bij schemering. Voor mij heeft dat wel voor enige verbetering gezorgd.

Edit: het gaat dan om de "light sensor correction"
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Volkswagen Polo - 9N10D4 (Basic) 2003  1.2i - 12v (AZQ) 
Goedemiddag,

Ik ervaar problemen met mijn regensensor, als ik hem op de regensensor stand zet van 0 naar 1 dan gaan de ruitenwissers niet 1x heen en weer wat normaal zou moeten.
De regensensor werkt dan wel maar leeft soms zijn eigen level ruitenwissers blijven gewoon heen en weer gaan stoppen niet. Het regent heel zachtjes en hij blijft constant op en neer gaan hij stopt maar niet. Uitlezen werkt niet er komen geen storingen naar voren.

Iemand dit soort problemen eerder gehad? ik vermoed de hendel.

Met vriendelijke groet,
Dit probleem had ik ook op mijn Golf 7 nadat er instellingen via VCDS veranderd waren.

Back-up terug gezet en niks meer aan de hand. Ook al waren de aangepaste instellingen niet gerelateerd aan de ruitenwisser/lichtsensor.
 
Ga naar een echte Dealer dat gehannes met B garage in dit geval ben je nu toch wel zat? eerst wel een motorkap schakelaar kapot toen weer niet, toen was die vervangen, maar daarna toch weer niet want hij was niet kapot. ik ben het spoor allaannggg bijster met deze 2 lopende posts.

Buiten dat is het nu een los topic over je regensensor waar eerst ook niets mee aan de hand was, en ga je zo meteen met VCDS dingen aanpassen die weet ik veel wat nog meer om zeep helpen, even terug naar de basis zeg.....
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en iichel
Ga naar een echte Dealer dat gehannes met B garage in dit geval ben je nu toch wel zat? eerst wel een motorkap schakelaar kapot toen weer niet, toen was die vervangen, maar daarna toch weer niet want hij was niet kapot. ik ben het spoor allaannggg bijster met deze 2 lopende posts.

Buiten dat is het nu een los topic over je regensensor waar eerst ook niets mee aan de hand was, en ga je zo meteen met VCDS dingen aanpassen die weet ik veel wat nog meer om zeep helpen, even terug naar de basis zeg.....
Alles werkt al weer hoor
 
Volkswagen  Polo  - 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!