Rcd330 of rcd660

Ik zie op AliExpress de RCD 360 en de RCD 330, maar deze lijken identiek aan elkaar. Iemand enig idee wat het verschil is tussen deze twee? Ik heb persoonlijk al sinds Oktober 2020 een RCD 360 in mijn auto van AliExpress waar ik zelf nog altijd ontzettend tevreden over ben. Deze kwam toen der tijd wel met de verkeerde FAKRA-kabel (radio-kabel) maar de juiste was eenvoudig te bestellen via Amazon.

En ik zie mensen deze radio's modificeren met wireless carplay, mensen voegen een USB aansluiting toe aan de achterkant van deze radio waar ze vervolgens een wireless dongle in drukken. Geen idee hoe het moet, maar wel leuk om te weten dat dit mogelijk is Big Grin
Ik heb een rcd330. Ik heb dat laatste, dus de USB modificatie gedaan. Maar dan voor Android Auto. Daarnaast ook een modificatie aan de weerstanden gedaan. Het lijkt betere audio te geven, maar was moeilijk te controleren. Ahja, euke hobbie
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
Ik heb een rcd330. Ik heb dat laatste, dus de USB modificatie gedaan. Maar dan voor Android Auto. Daarnaast ook een modificatie aan de weerstanden gedaan. Het lijkt betere audio te geven, maar was moeilijk te controleren. Ahja, euke hobbie

Is die USB modificatie lastig? Wireless carplay lijkt me wel een leuke toevoeging aan de radio.
Heb ook nog gekeken of ik mijn huidige (nutteloze) aux socket naast de 12V stekker kon vervangen voor een originele USB socket. Alleen kon ik die socket nergens voor een redelijke prijs vinden. Zie nu toevallig dat Amazon hem heeft voor 25 euro.
 
Is die USB modificatie lastig? Wireless carplay lijkt me wel een leuke toevoeging aan de radio.
Heb ook nog gekeken of ik mijn huidige (nutteloze) aux socket naast de 12V stekker kon vervangen voor een originele USB socket. Alleen kon ik die socket nergens voor een redelijke prijs vinden. Zie nu toevallig dat Amazon hem heeft voor 25 euro.
Ligt eraan. Als je het lef hebt om klein te solderen en de spullen hebt. Moet het lukken. Is alleen 4 draden aan 4 kleine contactpunten op het moederbord solderen. Daarnaast nog een boor en een hoekige vijl nodig voor het gat achteraan. Lijmpistool of iets dergelijks en natuurlijk de kabels en onderdelen die nodig zijn.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
hoi ik stuur je wel even een pb
Hallo Dov. Ik zie jou naam vaak op duiken als ik op RCD of op 330 zoek. Ik ben ook opzoek naar een RCD 330 met android auto. Waar moet ik op letten bij het kopen graag wat tips.
Zou je mij een berichtje willen sturen. Sorry voor het vervuilen van deze topic ben nieuw hier hopelijk wordt het mij vergegen.
 
Volkswagen  Polo 6R Team  1.2 
  • Leuk
Waarderingen: dov
heb bijna 2 jaar een rcd330 van aliexpres en ja dit werkt heel goed met iphone, wil erbij graag wireless carplay dus mogelijk ook zonder kabel verbinding . mocht iemand een suggestie hebben voor mooie upgrade toevoeging als optie zodat deze gemakkelijk wireless carplay aankan dan lees ik dit graag
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
heb bijna 2 jaar een rcd330 van aliexpres en ja dit werkt heel goed met iphone, wil erbij graag wireless carplay dus mogelijk ook zonder kabel verbinding . mocht iemand een suggestie hebben voor mooie upgrade toevoeging als optie zodat deze gemakkelijk wireless carplay aankan dan lees ik dit graag
Er bestaan dongles, alleen heb je alsnog een ding in je usb
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!