RCD310+MDI, iPhone 5 & Bluetooth inbouwen

Sinds juli ben ik de zeer tevreden eigenaar van een nieuwe VW Polo 6R, Comfort Edition. Deze heeft de RCD310 radio ingebouwd, maar geen telefoonvoorbereiding.
Aangezien ik toch achteraf graag handsfree zou willen bellen, ben ik terug gegaan naar de dealer, en deze geeft aan dat het alleen mogelijk is om een Parrot in te bouwen, welke incl. inbouwen 320 euro kost. Dit vind ik nogal een hoop geld, en ik vraag me af of het niet anders kan. Verder zie ik het niet zitten dat er aan het interieur gerommeld moet worden.

Mijn idee is om de telefoon via een houder te bevestigen aan 1 van de ventilarieroosters, en deze dan via bluetooth op de radio aan te sluiten. Is dit mogelijk? Er zit op dit moment namelijk geen bluetooth-adapter onder mijn bijrijderstoel, dus daar zou ik nog wat voor moeten bedenken.

Verder gok ik dat mijn media dan niet meer werkt via de telefoon (hangt nu aan de MDI-box), wat dan wel weer jammer is. Of is er een optie dat de radio afspeelt via MDI (ander apparaat, USB-stick bv.) totdat ik gebeld wordt, en bluetooth het overneemt?

Een hoop vragen, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Persoonlijk vind ik 320 euro incl. inbouw een hele nette prijs ;)
heb je geen gezeur met inbouw enz en als er onverhoopt iets niet (goed) werkt, dan kun je altijd terug naar de garage met de mededeling "hij eh.. doet et niet" :mrgreen:
maar zoals altijd kan het inderdaad beter en uiteraard ook goedkoper!
maar of deze twee ook te combineren zijn? :confused:
ik denk het eerlijk gezegd niet :roll:

zelf ben ik geen fan van een rooster mount oid, dus ik zou je aanraden om toch een dashmount te nemen ;)
aangezien ikzelf de originele telefoon voorbereiding heb icm een RNS-310 kan ik je weinig info geven over het achteraf inbouwen, echter je kunt eens wat garages doorkijken om naar oplossingen te kijken ;)
bijv. bij Bas kun je eens kijken naar zijn achteraf oplossing bij de rcd 310 (hij woont ook lekker dicht bij jou in de buurt dus evt live aanschouwen zou ook kunnen als je het hem lief vraagt).

daarnaast kun je ook eens een zoekmachine gebruiken om te zoeken naar bedrijven die achteraf inbouw doen van dergelijke (originele evt) kits.
een goed bedrijf in jouw omgeving, dan zou ik zeggen: vagtechniek!
als je kiest voor origineel dan kun je een iphone 5 adapter gebruiken zodat je telefoon altijd zichtbaar is, maar hoe of wat met de mdi en de carkit, dat weet ik zo niet.
verder met de mdi kun je een usb stickje aansluiten, werkt prima, maar een ipod gaat ook zeer lekker!Big Grin
zelf heb ik mijn ipod er altijd aan hangen en dat werkt voor mij echt geweldig :)
 
VW  6R  1.2TDI 
Bury CC90690 music.... op een kuda dashmount. Werkt perfect!! muziek afspelen via je telefoon gaat via bt en is te bedienen op het scherm van de carkit. Ik heb m zelf erin zitten en het werkt echt perfect!! spraakbesturing vind ik ideaal en werkt ook ideaal. Zelfs met het maffe limburgse accent wat ik heb ;)
 
Bedankt voor de uitgebreide reacties. Heb ik nog wel een paar vragen aan Bas nu:
Welke telefoon gebruik jezelf? Ik heb zelf een iPhone en wat ik kan zien kan de Bury CC9060 dit ook aan. Echter, hoe sluit ik deze combinatie Kuda + Bury aan op mijn RCD 310?
Misschien is het mogelijk om het even te komen bekijken bij je?
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
320,- incl inbouw vind ik duur parrot kost nog geen 100,- dus 220 voor inbouwen terwijl het nog geen uurtje werk is.
Ik zou persoonlijk naar een alles in een oplossing zoeken ik heb het ergens op de site ook aan iemand aanbevolen en dan heb je gewoon alles wat je wil plus je krijg nu 150,- korting of gratis inbouw kijk hier maar eens
 
Pfff ik wou dat ik provisie kreeg voor elke aanbeveling
animaatjeslachen02587-1.gif
 
Bedankt voor de uitgebreide reacties. Heb ik nog wel een paar vragen aan Bas nu:
Welke telefoon gebruik jezelf? Ik heb zelf een iPhone en wat ik kan zien kan de Bury CC9060 dit ook aan. Echter, hoe sluit ik deze combinatie Kuda + Bury aan op mijn RCD 310?
Misschien is het mogelijk om het even te komen bekijken bij je?

Ik gebruik een samsung Galaxy S 1

Echter is de CC9060 music meer ontwikkeld voor de iPhone er zit ook een aansluitstekker bij maar met BT werkt dit ook.
Je kunt dan via de carckit smsjes typen (dmv spraak) en ook laten voorlezen.
De Kuda dashmount is gewoon een steuntje naast je radio bekleed met kunstleer. Ik vind dit er schitterend uitzien. Net origineel.

Ik zie dat je ook uit venlo komt. Wil je een keer kijken?? Ik heb je een PB gestuurd met adresgegevens.

Gr Bas
 
Een volledige RNS 310 of RNS510 is voor mij geen optie. Te duur, en het feit dat ze nogal diefstalgevoelig zijn maakt mij er niet happig op om zo'n systeem in de auto te hebben.
Daarom de vraag hoe het beste de volgende combinatie te krijgen:

- iPhone voor bellen.
- Zelfde iPhone of iPod voor media. Als dit de iPhone is, dan kan deze niet via de Mediabox, de iPod natuurlijk wel.
- iPhone voor Navigatie, wanneer nodig.

Nu is de vraag: kan ik met een Bury CC9060 de iPhone via bluetooth verbinden met de RCD310, zodat hij muziek van mijn iPhone afspeelt, en wanneer ik gebeld wordt, de muziek dempt, en het geluid van de telefoon over de speakers stuurt?

Bas: Hoe zit het met de ontvangst van je stemgeluid tijdens een telefoongesprek wanneer je die Bury CC9060 rechts van je middenconsole hebt zitten? Ik neem aan dat daar ook de microfoon zit, en is het dan nog goed te volgen voor de gesprekspartner aan de andere kant?
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
@hwoltering ik zit nu ook in dezelfde situatie als jij. Ik wil ook graag een RNS315 of RNS510 maar deze zijn idd nogal duur voor een student Stick Out Tongue (over de diefstal ervan maak ik mij niet zoveel zorgen). Ik heb ook een mdi aansluiting maar ik gebruik wel altijd een usb-stick daarvoor. Nu ben ik ook aan het kijken om handsfree te bellen dus dacht ik aan een parrot of iets dergelijks. Ik zou ook graag via bluetooth verstaanbaar willen bellen met geluid door de autoboxen. Ik heb wel al een brodit iphonehouder rechts van de radio dus ik kan daar niets meer plaatsen. Hoe is het afgelopen bij jou?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!