RCD200

ik heb vandaag een RCD200 voor een mooie prijs kunnen kopen... ook maar de kabels bij kunset.de besteld...

Einde van de wee hopelijk alles binnen, is dan redelijk plug&play (alleen de parrot kan voor nog wat problemen zorgen.)
 
Ook ik heb een RCD200 laten komen. De radio is uit 2008.

Welnu... inmiddels word ik knettergek van dat ding :cry: Maar dat zal waarschijnlijk ook door mezelf komen van het gesnuffel en gelees op fora over het aansluiten van de radio.

Vraag is wie mij wat helderheid kan verschaffen.
De RCD200 moet worden ingebouwd in een Polo 9N van 2002 (1.4). De auto is voorzien van 2 iso-stekkers (zit er zo te zien af-fabriek in).
Een paar vragen waar ik mee zit en niet uit kom:

-welke quadlock stekker heb ik nodig?
-heb ik een phantoom voor de antenne nodig?
-moet ik rekening houden met can-bus? (voor de quadlock stekker)

Alvast dank!
 
Ik heb een RCD200 er af fabriek in zitten met MP3 en 8 originele speakers(=uitgebreide audiopakket) moet zeggen dat ik er nog steeds erg tevreden mee ben, voor dagelijks is het meer dan voldoende en via een ICElink heb ik mijn I-pod er ook op aangesloten (ipv de cd-wisselaar). Hij staat mooi bij de rest van het interieur en ik hoef me geen zorgen te maken over frontjes die ik mee moet nemen of andere dingen. Aansluiten in een auto van voor het quadlock tijdperk doe je het meest snel/handig met een adapter zoals deze idd op kufatec staan, je normale is stekkers er in pluggen en de quadlock in de radio simpeler kan niet. Om je antenne aan te sluiten heb je ook een adapterkabeltje nodig van oud naar nieuw, alle adapters zijn bij de betere autozaken te koop of via sites als Kufatec en Kunset.
 
Nou, ik heb ook mn rcd 200 binnen. Maar krijg hem niet aan de praat zoals ik het wil.

Heb de canbus van de radio aangesloten op de canbus van de auto. Maar de radio gaat nog niet aan op moment dat ik het contact aanzet.

Druk ik op dat moment op de power knop van de radio dan gaat deze wel aan. Incl de verlichting van de radio. (verlichting van de auto is uit) De cd speler zoemt dan 3X en er komt een melding SAFE 2 in het scherm te staan. Zet ik het contact dan uit. Blijft de radio gewoon aan. (ook met deuren op slot) Verder gebeurd er niks. Heb de draden van de radio op dezelfde kleur draden aangesloten van de auto. Behalve de Bruin/Zwart. Die heb ik gewoon op de normale massa omdat er anders niks werkte.

Wie helpt??
 
Dat wist ik ;) Daarvoor ga ik straks wel naar het werk toe.

HIJ WERKT!!!!!!!!! Heb de canbus weggepakt achter de tellerunit CanHigh is geelgroen en canlow is geelbruin Big Grin Alles werkt nu. Gaat mee aan en uit met contact en ook de verlichting werkt en dimt netjes mee Big Grin

JIPPIE!!!

Nu alleen nog de boxen aansluiten en ff de radio decoderen Big Grin

@ Maik, ik help je wel met inbouwen heb nu enige ervaring :| :mrgreen:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!