RCD200 MP3 blijft steeds op LEARN staan (9N/3)

Hoi,
Ik heb onlangs een 2ehands polo gekocht uit 2007. Daar zit een RCD200 MP3 radio in. Telkens als ik de auto start, staat deze op LEARN. Dat duurt ca. 30sec en dan begint hij.
De radio gaat ook niet automatisch aan als ik start en de CD begint altijd bij nr 1 als ik m aanzet.

Volgens mij moet dat niet kloppen. Er zit helaas geen handleiding van de radio bij de auto (weet iemand waar ik die kan downloaden??)

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

thanks!
 
Is dat omdraaien mogelijk? Zie dat het een 9N3 is en die heeft een quadlockstekker (canbus) wat plug&play (zou) moet(en) zijn op een RCD200 radio
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
In theorie zou dat idd plug en play moeten zijn, echter (ben er wel niet zeker van) als de auto origineel met enkel een radio voorbereiding besteld is dan is de auto iso en is er een verloopstekker naar quadlock. De 'symptomen'van de ts doen mij meteen aan stromen denken. Hij onthiud zijn geheugen niet, dus waar er continue stroom moet staan staat dan gezchakelde, uitgaan met contact klopt ook, en nirt angaan met contact is,ook te verandwoorden door de verkeerde aansluiting.
 
Mijn Polo 9N3 is ook af fabriek met radiovoorbereiding geleverd.
Heeft jarenlang een simpele Pioneer radio ingezeten.
Heb er eerst een RCD200 ingezet. Dat werkte out of the box.
Máár in VCDS kreeg ik wel een fout van de computer in de radio.
Officieel hoort hij ingeleert te worden. Mijn speakers achterin werkte ook niet.
Dit omdat de radio niet wist dat ze aanwezig waren.
Ik zou de auto even laten uitlezen door iemand met VCDS.
 
Nou, het heeft even geduurd, maar vandaag is het opgelost. Doormeten in de garage een week of 3 geleden met VCDS gaf geen bijzonderheden. Aansluitingen gecontroleerd, leek allemaal goed te zijn.
Apparaat is toen door de garage teruggestuurd voor reparatie. Vandaag is een vervangend toestel geleverd, zelfde probleem!
Toen hebben ze de bedrading nog eens goed onder de loep genomen. De aansluitingen van +U en +Safe waren steeds al 'verdachte' en ze hebben ook geprobeerd om de constante stroom en de geschakelde stroom die daarop staan, te verwisselen maar dat gaf geen verschil.
Uiteindelijk bleek dat op beide een constante stroom hoort te staan. Boosdoener was een door vorige eigenaar tussengebouwde Parrot... Toen zowel de +U en de +Safe een constante stroom kregen, was het probleem opgelost en werkten zowel de RCD200 als de Parrot zoals het hoort. Kennelijk wordt de radio via de CAN aansluitingen aan- en uitgezet.

Bedankt voor jullie reacties!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!