RCD 360 met achteruitrijcamera werkt niet

ItzLars

Nieuw lid
Gisteren ben ik begonnen met het installeren van een achteruitrijcamera op mijn RCD 360. Na het aansluiten blijft het scherm echter zwart, met alleen de melding "Rijweg controleren" in beeld.

De camera heeft twee aansluitingen: een videokabel en een +12V voedingsdraad. De voedingsdraad heb ik aangesloten op de rode draad van de connector van de RCD 360. De videokabel heb ik aangesloten op de gele video-ingang van de RCD.

Het systeem herkent automatisch wanneer de auto in de achteruit staat, dus ik heb de camera niet aangesloten op de achteruitrijverlichting.

Ook heb ik de camera aangesloten op een TV, hierop kreeg ik gewoon beeld toen de auto in de achteruit stond.

Mijn vraag is: doe ik iets verkeerd bij de aansluiting, of werkt de RCD 360 alleen met een specifieke type camera?

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 
Welke camera heb je?
En heb je ‘m volgens de beschrijving aangesloten?

Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!